Jest to cudowna książka.
Przeprowadza nas stopniowo przez wszystkie etapy procesu innowacji IDEO - od tworzenia
"świetnych zespołów" (w IDEO wszystko jest świetne) poprzez uczenie się,
jak patrzeć oczami klienta (zapomnijmy o grupach tematycznych!), oraz sesje burzy
mózgów. Nie jest to jednak wyprawa monotonna ani akademicka. IDEO tworzy rzeczy
najprzeróżniejsze, a zawsze fantastyczne. Przedstawione w książce analizy przypadków
- od wózków dla sklepów spożywczych po tubki na pastę do zębów, elektroniczne
gadżety i tajemnicze urządzenia medyczne - sprawiają, że każda niemal jej strona
pulsuje życiem.
Gwałtowne zmiany w
otoczeniu biznesu, wynikające z rewolucji technologicznej zmuszają firmy do stałego
wprowadzania wszelkiego typu innowacji. Przedsiębiorstwa nie rozumiejące znaczenia
innowacji skazane są na utratą pozycji na rynku. Tworzenie i wdrożenie innowacji wymaga
specjalnej wiedzy na temat efektywnych i skutecznych technik zarządzania tym procesem.
Sztuka innowacji prezentuje w jasny i przejrzysty sposób istotę
projektowania innowacji, zawiera liczne przykłady ilustrujące sposób projektowania,
odpowiadający świadomym i nie uświadomionym wymaganiom użytkowników, wskazuje metody
poznania oczekiwań klienta, które musi spełniać projektowany wyrób, akcentuje na
rolę prototypów w nowoczesnym projektowaniu jako formy potwierdzenia słuszności
przyjętej koncepcji. Sztukę innowacji polecam wszystkim dążącym do
uzyskania sukcesu na konkurencyjnym rynku.
Prof. dr hab. Krystyna Cholewicka-Goździk
Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego
Sztuka innowacji
uczy kreatywnego myślenia i prowadzenia zespołów w taki sposób, aby wydobyć z nich
twórcze pomysły, lecz przede wszystkim, jest to książka, która demistyfikuje proces
twórczy. Większość ludzi uważa, że kreatywne osoby spotyka się niezmiernie rzadko.
Tom Kelley, jeden z szefów czołowej firmy projektowej świata - IDEO -przekonuje, że
tak nie jest. Uważa, że wszyscy ludzie są kreatywni. W jego przedsiębiorstwie
twórczość eksplodowała, gdy stworzono pracownikom sprzyjającą kulturę firmy,
kulturę wspierającą podejmowanie ryzyka i szalone idee oraz tolerującą zdarzające
się niepowodzenia. Szef IDEO uczy, jak pracować zespołowo, prowadzić projekty, burze
mózgów, aby poprzez synergię tworzyć najlepsze produkty i usługi. Lektura tym
ciekawsza, że doświadczenia IDEO dotyczące strategii, zarządzania, marketingu, nieco
odbiegają od klasycznych przykładów książkowych. To lektura obowiązkowa dla
studentów i wykładowców kierunków zarządzania i marketingu, a przede wszystkim dla
menedżerów i właścicieli firm.
Jolanta Fudala
Business Week - Edycja Polska
W czasie gdy kreatywność i
innowacja jest silą napędową dla Nowej Ekonomii, Kelley pokazuje jak się to robi w
IDEO - i jak firmy mogą się nauczyć tworzyć produkty i usługi, których wszyscy
potrzebujemy. Jeśli próbujesz stworzyć nowy produkt, Sztuka innowacji
da ci odpowiednie metody.
Bruce Nussbaum
Business Week
Wszyscy mówią o innowacji
i kreatywności, natomiast IDEO po prostu to robi. Sztuka innowacji dostarcza
skutecznych i szczegółowych metod, jak budować kulturę innowacji, która powoduje, ze
kreatywność staje się efektywnym sposobem działania firmy. Dobrze opisane praktyki
zarządzania czynią z tej książki wspaniałą lekturę dla każdego, kto chciałby
usprawnić swoje działania.
Prof. Jeffrey Pfeffer, Stanford Business School
Tom Kelley jest dyrektorem
zarządzającym w światowej sławy firmie projektowej IDEO specjalizującej się w
innowacji i rozwoju produktów i usług. Pracując razem ze swym bratem Davidem Kelleyem,
założycielem IDEO, przeszedł przez cały proces dynamicznego rozwoju firmy od grupki
projektantów do ponad trzystuosobowej organizacji. W tym czasie był odpowiedzialny za
kierunki rozwojowe firmy, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi i wiele innych. Zna od
podszewki zarówno sposób zarządzania firmą, jak i wszelkie metody tworzenia nowych
produktów.
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne
Rozdział 1. Innowacja na
szczycie
Rozdział 2. Improwizować
na starcie
Rozdział 3. Innowacja
zaczyna się od oka
Rozdział 4. Doskonała
burza mózgów
Rozdział 5. Świetna firma
potrzebuje świetnych zespołów
Rozdział 6. Prototyp jako
stenogram innowacji
Rozdział 7. Zbudować
cieplarnię
Rozdział 8. Oczekiwać
nieoczekiwanego
Rozdział 9. Przeskakiwanie
barier
Rozdział 10. Projektować
doświadczenia - dla zabawy i zysku
Rozdział 11. Zero do
sześćdziesięciu
Rozdział 12. Wychodzić
poza linie
Rozdział 13. W
poszukiwaniu ideału chusteczki kosmetycznej
Rozdział 14. Żyć
przyszłością
Rozdział 15. Wziąć zamach
368 stron