"Najjaśniejsza,
najbardziej przekonywująca deklaracja, jaką kiedykolwiek czytałem, która nadaje wizji
znaczenia i sprawia, że staje się żywa. Zrozumiała nawet dla Dilberta!"
- Warren Bennis, autor książek "Greeks and Geezers" i "On Becoming a
Leader"
"Nie tylko dla
zarządzających najwyższego szczebla... lekcje przywództwa, jakich dostarcza Cała
naprzód! mają nieocenioną wartość na każdym poziomie organizacji, a gdy znajdą
zastosowanie, mogą sprawić, że każdy wniesie swój własny, znaczący wkład!"
- Jane Hunt, Organizacja Rozwoju i Talentu, Leadership and Talent Development, The
Hartford
"To opowiadanie jest
wspaniałą mapą drogową przez ważne terytorium wizji, która może przekształcić
się w czyn. Zauważyłam, że sama przypominałam sobie wiele szczegółów tej drogi
długo po przeczytaniu tej książki - tak bardzo zapadła mi ona w pamięć. Prosty, a
zarazem potężny przewodnik w drodze, którą wszyscy powinniśmy odbyć."
- Margaret J. Wheatley, autorka książek "Leadership and the New Science" oraz
"Turning to One Another"
W formie pięknie napisanej,
wciągającej opowieści o dwojgu ludzi, zmagających się z tworzeniem wizji, zarówno
dla firmy, w której pracują, jak i dla ich życia osobistego, Blanchard i Stoner
omawiają wszystkie najistotniejsze elementy tworzenia właściwej, zapewniającej sukces
wizji.
Z książki "Cała
naprzód!" dowiesz się:
- jak wykorzystać moc
wizji, by właściwie się ukierunkować, czerpać energię i osiągnąć wspaniałe
rezultaty,
- jak stworzyć wizję,
która porusza serca i dusze wszystkich członków twojej organizacji,
- jak stworzyć wizję
własnego życia, która nadaje mu sens i kierunek.
Kiedy potrzebujemy wizji? W
czasach wzrostu, zmian lub pojawiających się szans - po to, byśmy wiedzieli, że
podążamy we właściwym kierunku. Wizja jest nam również potrzebna w czasach
niepewności - gdy tracimy zaufanie do naszych przywódców, do instytucji lub do siebie
samych. Zamiast koncentrować się na tym, "co potem", powinniśmy zacząć od
tego, "co teraz".
Powrót do podstaw oznacza,
że będziemy wiedzieć, kim jesteśmy, dokąd zmierzamy i co będzie nam wskazywać
drogę - że będziemy mieli wizję. To właśnie od tego musimy zacząć (lub do tego
powrócić), jeśli chcemy coś osiągnąć. Jeśli nasza praca ma znaczenie i jest
związana z tym, czego naprawdę pragniemy, czerpiemy z niej produktywną i twórczą moc,
moc większą, niż mogliśmy sobie nawet wyobrażać.
Ken Blanchard i Jesse Stoner
pokazują, jak stworzyć wizję naszej organizacji, naszego własnego życia, wizję,
która uwalnia moc i potencjał i pozwala nam ruszyć pełna parą naprzód.
Przedstawiają wiele przykładów skutecznych wizji i dokładnie pokazują, jak stworzyć
trwałą wizję, która będzie dla nas codziennym drogowskazem.
Lekcje zawarte w książce
Cała naprzód! zostały przedstawione w formie inspirującego opowiadania o dwojgu ludzi,
którzy potrafili stworzyć wizję swojego miejsca pracy i swojego życia. Jim Carpenter,
prezes średniej wielkości agencji ubezpieczeniowej nie rozumiał, o co chodzi w
"sprawie wizji". Agencji wiodło się dobrze, ale Jim miał silne
przeświadczenie, że wszystko może działać znacznie lepiej. Ellie Atkins miała
świeże spojrzenie na te sprawy. Wspólnie odkryli trzy elementy porywającej wizji:
znaczący cel, jasne wartości i obraz przyszłości. Odkryli też, jak sprawić, by wizja
zaczęła żyć, odkryli, że trzeba zrozumieć zasady dotyczące: sposobu tworzenia
wizji, sposobu jej komunikowania i sposobu jej wcielania w życie.
Lekcje zawarte w książce
Cała naprzód! są zdumiewająco proste, praktyczne, a zarazem bardzo znaczące.
Pokazują, że wizja jest nie tylko konieczna, ale także możliwa do stworzenia i
realizacji.
Ken Blanchard, duchowy
przywódca firmy The Ken Blanchard Companies, jest współautorem książek "The One
Minute Manager","Gung Ho!", "Whale Done!" oraz dziesięciu innych
bestsellerów. Jego książki sprzedały się łącznie w ponad trzynastu milionach
egzemplarzy w dwudziestu pięciu językach.
Jesse Stoner, partner
w organizacji Seapoint Center, ponad dwadzieścia lat pracy poświęciła liderom i
analizie wizji. Doradzała firmom z różnych branż, pomagała organizacjom w tworzeniu
wspólnych wizji i strategii ich realizacji.
196 stron