|

POLITYKA CENOWA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
ROGODA B. wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2004, wydanie Icena netto: 71.00 Twoja cena 67,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W pracy poświęconej
zagadnieniom kształtowania cen i metodom wyznaczania ich wysokości w sektorze małych i
średnich przedsiębiorstw autor przedstawia uwarunkowania i wytyczne kształtowania
polityki cenowej, w tym wpływ struktury rynku, otoczenia konkurencyjnego, miejsca firmy w
łańcuchu dystrybucji i regulacji prawnych na ustalanie cen. Omawia proces decyzyjny oraz
związane z nim strategie i taktyki, przedstawia okoliczności stosowania ceny jednolitej
i cen zróżnicowanych. W centrum uwagi znalazły się takie kwestie, jak:
- zakres decyzji cenowych i
struktura ceny,
- metody kalkulacji ceny
jednolitej,
- marketingowe metody badania
popytu (ocena ekspertów, pomiar wieloczynnikowy, segmentacja rynku i inne),
- optymalizacja ceny
jednolitej (przy popycie i koszcie liniowym, przy modelu nieliniowym, w warunkach niepełnej
sprzedaży),
- formy różnicowania cen i
czynniki je warunkujące,
- kształtowanie nieliniowego
programu cenowego opartego na rabatach,
- korygowanie błędnych
decyzji cenowych w praktyce zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami.
Metody wykorzystywane przy
ustalaniu cen zostały objaśnione i zilustrowane przykładami. Książka zawiera aneks, w
którym przedstawiono sformalizowany model konkurowania cenowego małej firmy z potentatem
rynkowym, oraz arkusz roboczy pozwalający praktykom na dokonanie oceny własnej polityki
cenowej.
368 STRON
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|