Bestseller "New York
Times". Książka, która mówi, co trzeba robić, żeby plan został wykonany i
zamierzone rezultaty osiągnięte, bez względu na to, czy się jest szefem firmy, czy
pracownikiem, który stawia pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym.
Larry Bossidy to jeden z
dyrektorów cieszących się największym światowym uznaniem, człowiek, któremu tylko
nieliczni dorównują w umiejętności osiągania zamierzonych rezultatów. Ram Charan,
legendarny doradca zarządów i ludzi na wysokich stanowiskach kierowniczych, wie lepiej
niż inni, dlaczego jedne firmy odnoszą sukces, a inne nie. Połączywszy swą wiedzę i
doświadczenie, napisali tak potrzebną dziś książkę, która mówi o tym, jak wypełnić
lukę między wynikami zakładanymi a uzyskiwanymi.
"Świetny praktyk i
przenikliwy teoretyk wspólnymi siłami napisali przekonującą książkę o biznesie - o
tym, jak sprawić, żeby plan został zrealizowany".
Jack Welch
"Jeśli chcesz zostać
dyrektorem - albo jeśli jesteś dyrektorem i chcesz się utrzymać na tym stanowisku -
przeczytaj Realizację i stosuj przedstawione w niej zasady w praktyce".
Michael Dell, prezes i dyrektor naczelny, Dell Computer Corporation
"Cenne praktyczne
spostrzeżenia i rady na temat zarządzania nastawionego na rezultaty, w firmach dowolnej
wielkości. Istotą rzeczy jest realizacja, a ta książka przystępnie wyjaśnia, na czym
ona polega i jak łączy najistotniejsze elementy każdej organizacji - kadry, strategie i
operacje".
L. R. Raymond, prezes i dyrektor naczelny, Exxon Mobil
"Najlepiej obmyślone
plany świata nie są warte papieru, na którym je zapisano, jeśli nie potrafimy ich
wykonać. O tym właśnie jest ta książka. Realizacja zawiera rozsądne, sprawdzone
rady, jak wprowadzać plany w życie. Z pewnością warto ją przeczytać".
Ralph S. Larsen, prezes i dyrektor naczelny, Johnson & Johnson
Larry Bossidy jest
prezesem i byłym dyrektorem Honeywell International, firmy, która przoduje pod względem
różnorodności produkcji i zajmuje czołowe miejsca w rankingu stu największych firm
sporządzanego przez czasopismo "Fortune" (Fortune 100). Wcześniej był
prezesem i dyrektorem AlliedSignal, dyrektorem operacyjnym General Electric Credit (czyli
obecnej General Electric Capital Corporation), wiceprezesem wykonawczym i prezesem General
Electric Services and Materials Sector oraz wiceprezesem General Electric.
Ram Charan to
cieszący się wielkim powodzeniem doradca dyrektorów i osób na wysokich stanowiskach
kierowniczych w różnych firmach - od świeżo założonych do znajdujących się na
liście Fortune 500, jak General Electric, DuPont, EDS czy Colgate-Palmolive. Napisał What
the CEO Wants You you Know, jest też współautorem książki Every Business Is
a Growth Business. Ma stopień doktora, wykłada w Harvard Business School i Kellogs
School na Northwestern University.
Charles Burck, który
współpracował z Larrym Bossidym i Ramem Charanem, jest pisarzem i redaktorem. Wczesniej
pracował jako redaktor w czasopiśmie "Fortune". Po pełnych sukcesów latach
pracy w General Electric Larry Bossidy przekształcił AlliedSignal w jedną z najbardziej
podziwianych firm świata i został ogłoszony przez czasopismo "Chief
Executive" dyrektorem roku. Osiągnięcia w rodzaju ponad trzynastoprocentowego
wzrostu dochodu przypadającego na akcję, utrzymującego się przez trzydzieści jeden
kolejnych kwartałów, nie były kwestią przypadku; ich źródła należy szukać w
dyscyplinie realizacji planów - w umiejętności zgrania polityki kadrowej, ustalania
strategii i prowadzenia operacji, owych trzech kluczowych procesów w każdej firmie.
Prowadzenie firmy to w
rzeczywistości kierowanie tymi procesami, a nie tworzenie "wizji" i
pozostawianie jej realizacji innym. Bossidy i Charan pokazują, jak ważne jest
głębokie, pełne pasji zaangażowanie w sprawy firmy i dlaczego dzięki otwartej
dyskusji na temat ludzi, strategii i operacji firma zyskuje fundament w postaci
uczciwości intelektualnej i realizmu.
Najważniejsze zadanie przywódcy
- dobór i ocena ludzi - nigdy nie powinno być cedowane na innych. Dyrektor Larry Bossidy
osobiście sprawdza telefonicznie referencje najważniejszych kandydatów do pracy w
firmie. Dlaczego? Ponieważ właściwi ludzie na właściwym stanowisku to dla
kierownictwa źródło strategii nadających się do realizacji. Dzięki wspólnej pracy
takich ludzi jedna za drugą powstają poszczególne części składowe strategii, która
pozostaje w zgodzie z realiami rynku, zasadami ekonomii i konkurencji. Kiedy są już
odpowiedni ludzie i jest strategia, następuje ich połączenie w procesie operacyjnym, który
polega na wprowadzaniu w życie poszczególnych programów i podejmowaniu określonych
działań oraz na wyznaczaniu osób za nie odpowiedzialnych. Ten skuteczny sposób
prowadzenia operacji daleko odbiega od typowego podejścia budżetowego polegającego na
wyznaczaniu celów na zasadzie "patrzenia w lusterko wsteczne", nadaje liczbom
realne znaczenie i jest w zgodzie z praktyką.
Wpajanie kultury realizacji
jest trudne, za to utracić ją można łatwo. W lipcu 2001 roku zarząd firmy Honeywell
International (która wcześniej połączyła się z AlliedSignal) poprosił Larry'ego
Bossidy'ego, żeby wrócił i postawił firmę na nogi. To, o czym Bossidy pisze w swej
książce, wprowadza tam w życie.
276 stron