ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   6 egz. / 224.60 213,37   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

BENCHMARKING W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI


BRAMHAM J.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 77.00 Twoja cena  73,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Benchmarking to metoda rozwijania oraz poprawy funkcjonowania przedsiębiorstw, polegająca na porównywaniu efektywności własnej organizacji z wynikami uzyskiwanymi przez firmy, które można uznać za wzór, a następnie - na wdrażaniu zmian wynikających z przeprowadzonej analizy. Niniejsza publikacja wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z projektowaniem i realizacją procesu benchmarkingu w zakresie usprawniania zarządzania personelem. Poruszone zostały następujące kwestie:

- istota i zakres stosowania benchmarkingu,

- proces i metody benchmarkingu,

- znaczenie działu zasobów ludzkich w przeprowadzaniu procesu benchmarkingu,

- wpływ kultury i wartości organizacyjnych na projektowanie procesu benchmarkingu,

- wybór organizacji przyjmowanych za punkty odniesienia w celu dokonania porównań,

- tworzenie programu pilotażowego,

- zaangażowanie konsultantów zewnętrznych w proces analizy,

- wskaźniki używane w benchmarkingu, przede wszystkim dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi,

- restrukturyzacja procesów zachodzących w firmie po zakończeniu analizy porównawczej.


John Bramham jest niezależnym konsultantem i założycielem firmy doradczej HR Group. Jest członkiem Institute of Personnel and Development, Manpower Society oraz British Psychological Society. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, szczególnie w zakresie relacji ze związkami zawodowymi, planowania zatrudnienia, rekrutacji i szkoleń. Jest autorem kilku książek, w tym bestsellerów Practical Manpower Planning oraz Human Resource Planning.


Spis treści

O autorze
Podziękowania
Wstęp

Rozdział 1. Benchmarking - wprowadzenie

Rozdział 2. Rodzaje i etapy benchmarkingu

Rozdział 3. Mapa organizacji

Rozdział 4. Kultura, wartości i ludzie

Rozdział 5. Organizacja procesowa

Rozdział 6. Zwiększanie wartości dodanej organizacji

Rozdział 7. Mierniki w benchmarkingu

Rozdział 8. Wybór partnerów benchmarkingu

Rozdział 9. Strategiczna rola działu zasobów ludzkich

Rozdział 10. Tworzenie strategii zarządzania zasobami ludzkimi

Rozdział 11. Program pilotażowy benchmarkingu

Rozdział 12. Korzystanie z usług konsultantów

Rozdział 13. Przyczyny niepowodzeń benchmarkingu i sposoby unikania problemów

Rozdział 14. Re-engineering procesów

Rozdział 15. Benchmarking w przyszłości

Dodatek 1. Mierniki benchmarkingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Dodatek 2. Adresy organizacji zajmujących się zagadnieniami benchmarkingu

Bibliografia
Indeks

236 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025