Samurajski kodeks etyczny bushido jako sposób na poprawienie skuteczności
działania w biznesie.
Autor przez ponad pięćdziesiąt lat obserwował z bliska społeczeństwo japońskie i
jego kulturę. W swojej książce opisuje i analizuje te cechy Japończyków, które
pozwoliły im odnieść oszałamiające sukcesy gospodarcze po zakończeniu drugiej wojny
światowej, ukazując zarazem ich uwarunkowania historyczne sięgające epoki kiedy
dominowała w Japonii kasta samurajów. Przytacza kluczowe pojęcia samurajskiego kodeksu
etycznego bushido. Jego książka jest w zasadzie krótkim i przystępnym kursem
japońskiej filozofii życiowej, przybliżającym nam społeczeństwo japońskie i
tłumaczącym zasady jego funkcjonowania. Dzięki temu może być fascynującą lekturą
dla wszystkich osób, które chciałyby poznać bliżej Daleki Wschód, a Japonię w
szczególności.
Posiada także walor praktyczny, który powinni docenić wszyscy czytelnicy - autor
wskazuje, bowiem, w jaki sposób każdy z nas może poprawić swoją skuteczność
działania, czerpiąc z doświadczeń japońskich firm, słynących wszakże ze swej
efektywności i prężności. Dlatego też książkę "Samuraje a współczesny
biznes" można uznać za obowiązkową lekturę dla wszystkich tych, którzy prowadzą
lub zamierzają prowadzić interesy z przedsiębiorstwami z Dalekiego Wschodu, a także
dla tych, którzy chcieliby usprawnić funkcjonowanie własnego przedsiębiorstwa.
Autor jest znawcą kultury japońskiej.
207 stron, miękka oprawa