Zostań handlowcem z ludzką twarzą
- Dlaczego większość handlowców zarabia za mało: błędy w myśleniu o sobie i
klientach
- Ustalanie ceny sprzedaży: ile klient chce, a ile może wydać
- Budowanie porozumienia z różnymi typami klientów: wyszczekanymi, niezdecydowanymi,
potakującymi, niezadowolonymi
Zasada, jaką kierowałem się przez ostatnie 30 lat w zawodzie handlowca, jest prosta:
nie ograniczaj się do oferowania klientowi produktów. Nie nakłaniaj go do czegoś,
czego nie chce. Pokaż mu, że jesteś człowiekiem takim, jak on, który stoi po jego
stronie. Zyskaj w jego oczach szacunek i bądź wiarygodny. Nie miej wątpliwości: to Ty
jesteś sprzedawanym towarem, bo ludzie kupują ludzi, a oferowane produkty oceniają
dopiero później. Opanuj metody opisane w tej książce, a klienci będą traktować Cię
jak sojusznika, a nie domokrążcę.
Problem z większością sprzedawców polega na tym, że gdy już opanują jakąś
metodę, przestają się uczyć. Myślą, że są dobrzy, a tymczasem inni przejmują ich
klientów. Nie popełnij tego błędu. Poznaj metody sprzedaży - dobre i sprawdzone - i
zacznij je stosować. Dowiedz się:
- jak zdobywać dobre rekomendacje,
- jak sprawdzić, czy klient nie kłamie, mówiąc o tańszej i lepszej ofercie
konkurenta,
- jak handlowiec może zaskarbić sobie szacunek klienta,
- jak docierać do decydentów w firmie klienta,
- jak zatrzymywać dobrych klientów,
- jak radzić sobie w trudnych chwilach, gdy dajesz z siebie wszystko, a nie osiągasz
wyników.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Sprzedaż jako forma sztuki
Rozdział 2. Presja wyników
Rozdział 3. Co sprzedajesz?
Rozdział 4. Kontakty z klientami
Rozdział 5. Sprzedawanie
Rozdział 6. Osiąganie celów i podwyższanie wyników sprzedaży
Rozdział 7. Radzenie sobie z porażkami i okresami zastojów
Rozdział 8. Dobrze się bawiąc
Rozdział 9. Sprzedawanie jako kariera
Rozdział 10. Skuteczne sprzedawanie
163 strony, A5, miękka oprawa