Książka niniejsza napisana została z myślą o tych, którzy muszą
sprowadzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub
rozwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania:
Czy to się opłaci?
Pokazano tu, na praktycznych przykładach konkretnych przedsiębiorstw,
jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Spis treści
Wprowadzenie.
Rozdział l Na co komu potrzebny biznes plan, czyli kto to jest przedsiębiorca
i czego może oczekiwać
Rozdział 2 Definicja i funkcja biznes planu oraz podstawowe pojęcia związane
z jego konstruowaniem
Rozdzial 3 Analiza otoczenia na potrzeby biznes planu
3.1. Prognozowanie sprzedaży na podstawie analizy rynku i konkurencji
3.2. Analiza i prognoza cen na potrzeby biznes planu
3.3. Krótki przewodnik po badaniach rynku
Rozdział 4 Analiza ryzyka na potrzeby biznes planu. Konstruowanie scenariuszy
wydarzeń
4.1. Asy Przestworzy sp. z o.o. - prezentacja przypadku
4.2. Identyfikacja obszarów ryzyka biznesowego na przykładzie firmy Asy Przestworzy
4.3. Wariantowe scenariusze w obszarach ryzyka
4.4. Ryzyko finansowe związane z kapitałem obrotowym
Rozdział 5 Określanie wartości firmy i poszczególnych jej składników na
podstawie biznes planu
5.1. Zdyskontowana wartość strumienia gotówki jako kryterium wyceny wartości firmy
oraz czynniki kształtujące tę wartość. Analiza przypadku firmy Barwy Orientu
5.2. Zdyskontowana wartość strumienia wypłat jako uniwersalna metoda oceny rozwiązań
biznesowych - analiza przypadku Supra Computers
Rozdział 6 Biznes plan jako instrument decyzji menedżerskich
Rozdział 7 Horeca Machines sp. z o.o. - pełna analiza przypadku planowania
biznesowego
7.l. Punkt wyjścia, czyli: co zamierzamy robić?
7.2. Otoczenie rynkowe i jego analiza
7.3. Plan sprzedaży i jego konsekwencje
7.4. "Dopinanie" rachunku wyników i bilansu
Bibliografia
158 stron, B5, miękka oprawa