ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 19.00 18,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OKRES PRÓBNY. JAK PRZEKONAĆ DO SIEBIE PRACODAWCĘ


BEGEMANN P.

wydawnictwo: HELION - ONE PRESS , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 19.00 Twoja cena  18,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Okres próbny. Jak przekonać do siebie pracodawcę

Jak przetrwać w nowej firmie - zestaw pierwszej pomocy, czyli 50 wskazówek, jak nie wpaść w panikę w nowej pracy

Wykorzystaj doskonałą szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia

  • Katalog profesjonalnych zachowań
  • Sposoby odnajdowania się w nowym miejscu pracy
  • Metody efektywnego wykorzystywania wiedzy
  • Rozpoznanie kultury firmy i zasad postępowania

Z dyplomem w ręku zaczynasz szukać pracy. Wreszcie udaje Ci się znaleźć coś odpowiedniego - być może jest to nawet praca Twoich marzeń. Myślisz, że najgorsze już za Tobą. Czy tak jest rzeczywiście? Okres próbny to najtrudniejszy moment w karierze. Jak się zachować? Jak uniknąć wpadek? Jak wyrobić sobie dobrą opinię, wzbudzić szacunek i przekonać szefa, że zatrudniając Cię, dokonał jedynego słusznego wyboru? Przede wszystkim nie panikuj!

Potrzebujesz teraz rady, jak osiągnąć sukces. A właściwie - szczegółowych wskazówek, jak nie postępować, by przetrwać, utrzymać się na stanowisku i kontynuować oszałamiającą karierę. To właśnie oferuje Ci poradnik "Okres próbny. Jak przekonać do siebie pracodawcę".

Wiedza i chęć zdobywania nowych doświadczeń zapewniają dobry start zawodowy. To jednak dopiero początek długiej i wyboistej drogi. To, czy Twoje kompetencje i możliwości zostaną docenione, jest warunkowane przez dziesiątki niezależnych czynników. Z istnienia większości z nich nawet nie zdajesz sobie sprawy. Ten poradnik pomoże Ci je zidentyfikować. Zawiera on również komplet wskazówek, jak radzić sobie z nowymi zadaniami, oczekiwaniami i intrygami biurowymi.

Przeczytaj, zapamiętaj i zastosuj, czyli rady dotyczące:

  • struktury firmy (koledzy i szefowie),
  • niedoceniania i przeceniania własnej osoby,
  • braku zaangażowania i przerostu ambicji,
  • elastyczności i wyznaczania granic,
  • kompetencji zawodowych i tuszowania błędów.

Spis treści

Słowo wstępne

1. Pierwszy dzień

Musi pójść źle? - Brak przygotowania
Chcę pozostać takim, jakim jestem - Nieodpowiedni wygląd
Ta mała plamka... - Niezadbany wygląd
Pan Yy... i pani Ee... - Zapominanie nazwisk
Tylko bez niewiedzy - Niedopytywanie
Powszechny chaos - Osobiste podejście do złego przyjęcia
Komórka, wizytówka, laptop - Przecenianie symboli statusu

2. Koledzy i szefowie

Granice rewirów - O miejscach parkowania i kompetencjach
Praca postępuje? - Nieuwzględnianie związków
Przecież nie jesteśmy w laboratorium! - Niedocenianie "chemii"
Małżeństwo z rozsądku czy wymarzone wesele? - Rozpoznanie kultury zakładu
Zapięty po szyję - Niewyjawianie niczego na swój temat
Serce na dłoni - Wyjawianie zbyt wielu informacji na swój temat
Powiedziane w zaufaniu... - Pochopne sojusze
Schemat organizacji firmy i rzeczywistość - Zła interpretacja stosunków władzy
Przecież jestem po studiach! - Arogancja
Język zamiast maczugi - Imponujące zachowanie słowne
Tylko tipsy? - Władza sekretarki
Kasia jestem - Uwaga przy przechodzeniu na "ty"
Syndrom pomocników - Nieustalanie granic
Chętnie palę? - Bezwzględność
Pokazanie zębów - Nieuprzejmość
Każdy jest testowany - Niezorientowanie się w typowych "gierkach"
Teraz ja! - Przecenianie siebie
Czy szef jest zawsze taki? - Nieprzemyślana poufałość
Milczenie nie zawsze oznacza zgodę - Brak żądania reakcji szefa
Cierpienie w milczeniu - Niewyznaczenie granic szefom cholerykom i dyktatorom
Bezradna reakcja - Nabieranie się na sztuczki "pedantów" i "wyzyskiwaczy"
Najważniejsze solidarnie? - Wystąpienia przeciw przełożonemu

3. Zadania i treści

I co teraz?! - Nadzieja na realizację planu wdrożenia
Mistrz pamięci? - Brak notatek
Nieodbieranie długów - Nieumiejętne poszukiwanie informacji
Niespłacanie długów - Wywiązywanie się z zadań nie w terminie
Gdy głowa pęka... - Złe samozarządzanie
Przez tylne drzwi? - Niezrozumiałe sformułowania
Do czego ma to służyć? - Utrwalenie szybkich wyników
Droga formalna - Zaniedbywanie dziedzin kompetencji i rutynowych działań firmy
O ambitnych żółtodziobach i krwawiących nosach - Wychylanie się zbyt wcześnie przez okno
Powolne dochodzenie do sedna - Brak zaangażowania
W końcu jestem wykształconym XYZ! - Brak gotowości do nauki
Tego nie było w opisie mojego stanowiska! - Upieranie się przy kompetencjach
Nikt nie jest idealny? - Tuszowanie błędów
Przymus powtarzania - Popełnianie dwa razy tego samego błędu
Wszystko jasne!?? - Nieprzyznawanie się do niewiedzy
A w mojej starej firmie... - Brak elastyczności
Można by to ułatwić! - Zarozumialstwo
Kiedy kończy się tu pracę? - Ustawowy czas pracy
Miłe spotkanie towarzyskie? - Brak przygotowania do spotkań
Raz kozie śmierć - Przeoczenie sygnałów ostrzegawczych
Pomocy, nie zniosę tego! - Ataki paniki

Zalecane lektury

Bibliografia

88 stron, miękka oprawa, format kieszonkowy

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024