ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

HANDEL KRAJÓW UPRZEMYSŁOWIONYCH W ŚWIETLE TEORII HANDLU MIĘDZYNARODOWE


ZIELINSKA-GŁĘBOCKA A.

wydawnictwo: WUGDAŃSKI , rok wydania 1996, wydanie I

cena netto: 21.00 Twoja cena  19,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Współzależność handlowa państw wysoko rozwiniętych a tradycyjna teoria wymiany międzynarodowej

1.1. Wprowadzenie

1.2. Współzależność handlowa krajów wysoko rozwiniętych

1.3. Tradycyjna teoria handlu wobec wymiany towarowej między krajami uprzemysłowionymi

2. Zjawisko nakładania się handlu (trade overlap) w wymianie państw uprzemysłowionych

2.1. Wprowadzenie

2.2. Korzyści skali w handlu wewnątrzgałęziowym

2.3. Zróżnicowanie produktu a handel wewnątrzgałęziowy

2.3.1. Zróżnicowanie poziome

2.3.2. Zróżnicowanie pionowe

2.3.3. Inne koncepcje zróżnicowania produktu

2.3.4. Mierzenie zróżnicowania dóbr

2.4. Strumienie handlu wewnątrzgałęziowego. Metody mierzenia

2.5. Determinanty handlu wewnątrzgałęziowego państw uprzemysłowionych

2.5.1. Specyfika gospodarek uprzemysłowionych jako podstawa handlu wewnątrzgałęziowego

2.5.2. Specyfika produktów w handlu wewnątrzgałęziowym państw uprzemysłowionych

2.5.3. Sytuacja na rynkach międzynarodowych a handel wewnątrzgałęziowy

2.5.4. Wnioski

2.6. Próba syntezy teorii handlu wewnątrzgałęziowego

3. Czynnik technologiczny w handlu krajów uprzemysłowionych

3.1. Wprowadzenie

3.2. Zmiana technologiczna a tradycyjna teoria handlu

3.3. Alternatywny model handlu i technologii. Ogólne założenia

3.4. Teoria luki technologicznej a teoria handlu wewnątrzgałęziowego

3.5. Charakter zmiany technologicznej. Technologia i innowacje jako baza handlu międzynarodowego

3.6. Źródła luki technologicznej i konkurencji technologicznej - na podstawie teorii Posnera-Hufbauera i teorii Vernona

3.6.1. Proces uczenia się. Dynamiczne korzyści komparatywne i konkurencyjne

3.6.2. Opóźnienie naśladowcze

3.6.3. Cykl życia produktu

3.7. Atrybuty narodowe i charakter produktów w handlu typu luki technologicznej krajów uprzemysłowionych

3.7.1. Różnice w poziomie rozwoju technologicznego krajów

3.7.2. Specjalizacja w zakresie dóbr naukochłonnych oraz konkurencyjność międzynarodowa w handlu produktami nowoczesnymi

3.7.3. Polityka rządowa wobec gałęzi wiodących technologicznie

3.8. Handel typu luki technologicznej związany z funkcjonowaniem firm

3.8.1. Dyskontowanie korzyści firmy na rynkach międzynarodowych

3.8.2. Stopień konkurencji a innowacyjność firm

3.8.3. Charakter innowacji

3.8.4. Rozmiar firm a innowacyjność

3.9. Próba syntezy teorii handlu technologicznego

3.10. Wnioski końcowe

Literatura

204 STRONY

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024