ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MANIFEST WWW.CLUETRAIN.COM KONIEC ERY TRADYCYJNEGO BIZNESU


LEVINE R. SEARLS D. LOCKE C. WEINBERGER D.

wydawnictwo: WIG PRESS , rok wydania 2000, wydanie I

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polecamy Państwu również oryginalne wydanie tej książki THE CLUETRAIN MANIFESTO THE END OF BUSINESS AS USUAL

Umieramy.

Nigdy nie usłyszymy tych słów w reklamie telewizyjnej. Niemniej ta zasadnicza kwestia dotycząca ludzkiego istnienia zabarwia nasz świat oraz sposób, w jaki sami siebie w tym świecie postrzegamy. "Życie jest zbyt krótkie", powiadam - i tak jest. Zbyt krótkie na prowadzenie polityki biurowej, zatracenie się w pracy i bezsensowne błądzenie w papierach; na skakanie przez cyrkową obręcz i ochronę własnej skóry; na staranie się, by dogodzić komukolwiek, nie urażając nikogo; na ciagłą szamotaninę dla osiągnięcia wiecznie oddalającej się definicji sukcesu. Również zbyt krótkie, by martwić się o to, czy kupiliśmy odpowiedni garnitur, odpowiednie płatki śniadaniowe, odpowiedni laptop, odpowiedni rodzaj dezodorantu.

Wyobraź sobie świat, w którym każdy ciągle się uczy, w którym to, nad czym się zastanawiasz, jest znacznie bardziej interesujące od tego, co wiesz, a ciekawość jest cenniejsza od uznanej wiedzy. Wyobraź sobie świat, w którym to, co oddajesz, bardziej się liczy od tego, co sobie zostawiasz, gdzie radość nie jest wstydliwym słowem, a zabawa nie jest zakazana powyżej jedenastego roku życia. Wyobraź sobie świat, w którym biznesem biznesu jest przedstawianie światów, w których ludzie naprawdę by chcieli kiedyś żyć. Wyobraź sobie świat stworzony przez ludzi dla ludzi, którzy nigdy nie znikną z tej ziemi.

Taaak. Wyobraź to sobie.

MANIFEST CLUETRAIN

95 tez dla Ziemian - zaczęło się od Sieci

1. INTERNETOWE APOCALYPSO CHRISTOPHER LOCKE

Starożytne rynki tętniły dźwiękiem życia: rozmowami. Wyroby rzemieślnicze, sprzedawane na rynkach, nosiły znamiona ludzi, którzy je wykonywali. Następnie produkcja masowa doprowadziła do masowego marketingu i środków masowego przekazu: wymiennych pracowników, wyrobów i konsumentów, razem z hierarchiczną biurokracją potrzebną do rządzenia nimi. Lecz Internet - nieposkromiony i pełen dźwięku ludzkich głosów - dowodzi, że era przemysłowa jest niczym innym jak tylko przerywnikiem w podejmowaniu konwersacji, tym razem na skalę światową.

2. TĘSKNOTA DAVID WEINBERGER

Nasza kultura powitała Sieć z ogromnym entuzjazmem, nawet nim zrozumieliśmy, do czego dokładnie służy, ponieważ wierzymy, że przywraca coś, za czym ogromnie tęsknimy: za naszym głosem. Kończymy obecnie Faustowską umowę, zgodnie z którą zrezygnowaliśmy w pracy z ogromnej części naszej indywidualności, w zamian za iluzję życia w przewidywalnym, bezpiecznym świecie. Kiedy zaczynamy zmieniać nasz sposób pojmowania, okazuje się, że ta zmiana kulturowa jest w istocie zmianą duchową.

3. ROZMOWA NIC NIE KOSZTUJE RICK LEVINE

Głos - autentyczna ekspresja człowieka, obecna zarówno w dziele rąk, jak i w słowach - zaczyna znów szybko pojawiać się w Internecie. W rzeczywistości Internet jest rozmową prowadzoną w różnorodnych formatach - w witrynach, poczcie elektronicznej, grupach dyskusyjnych, listach dyskusyjnych - dającą nowe możliwości w relacjach międzyludzkich. Choć tradycyjny biznes nie jest szczęśliwy z tego powodu, ponieważ rozmowy są nieprzewidywalne i niemożliwe do kontrolowania, ludzkiego głosu nie da się uciszyć. Mądre firmy nauczą się, w jaki sposób włączać się do rozmowy.

4. RYNKI TO ROZMOWY DOC SEARLS l DAVID WEINBERGER

Produkcja masowa w świecie przemysłu doprowadziła firmy do tego, że zaczęły angażować się w masowy marketing, dostarczając "przesłania" tłumom, które wcale ich nie chciały. Obecnie Sieć pozwala rynkowi ponownie rozmawiać, a ludzie mówią sobie prawdę o wyrobach, firmach i własnych pragnieniach - ucząc się szybciej od biznesu. Firmy raczej muszą dowiedzieć się, w jaki sposób wejść do światowej rozmowy, niż polegać na starych technikach marketingowych public relations, komunikacji marketingowej, reklamie i innych formach propagandy. My, rynek, wcale nie chcemy takich przesłań, chcemy rozmawiać z biznesem ludzkim głosem.

5. ORGANIZACJA HIPERPOŁĄCZONA DAVID WEINBERGER

Pracownicy firm w intranetach i ludzie działający na rynkach uczą się rozmawiać swoim własnym głosem, ignorując schematy organizacyjne i mówiąc sobie prawdę - sobie wzajemnie i swoim klientom.

Dzięki intranetowi pracownicy bezpośrednio łączą się między sobą, co podkopuje dawną piramidę zarządzania i zmienia mury Twierdzy Biznes w rozmowy. Przemiany następują od najniższych szczebli w górę hierarchii: firmy zaczynają akceptować otwartość, decentralizację, omylność, zagmatwane i bogate w kontekst informacje, opowieści i autentyczne głosy pojedynczych ludzi.

6. ŁATWE ODPOWIEDZI CHRISTOPHER LOCKE I DAVID WEINBERGER

Żyjemy w czasach zmiany historycznych proporcji, zatem nie ma łatwych odpowiedzi. Faktycznie nie ma nawet łatwych pytań. Najczęściej zadawane pytania - w artykułach prasowych i przemówieniach polityków - to ukryte próby odwrócenia naszej uwagi od prawdziwie głębokich przemian, które właśnie zachodzą. Lepiej nauczmy się słuchać pytań płynących z naszych serc.

7. POSTAPOKALIPSA CHRISTOPHER LOCKE

Jedyna licząca się rewolucja jest już od dawna w toku (a przy okazji: wygrywamy). W sieci powszechnie występuje niezwykły i osobliwie swawolny styl bycia, ironiczna inteligencja, która obala podstawowe założenia tradycyjnych instytucji. W Internecie zanosi się na żarty i lepiej, żeby biznes poważnie to potraktował. Kiedy paradoks staje się paradygmatem, za późno już szukać cudownego lekarstwa na Korporacyjny Syndrom Niedoborów Językowych. Pora wyobrazić sobie całkowicie nowe role, nowe racje, nowe światy.

191 stron twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024