ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.00 37,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYWIAD DZIENNIKARSKI


ADAMS S.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W Wywiadzie dziennikarskim szczegółowo opisano podstawową umiejętność dziennikarza, która polega na zadawaniu odpowiednich pytań w odpowiednim czasie. Jest to praktyczny i zwięzły przewodnik dla wszystkich dziennikarzy prasowych – profesjonalistów, studentów dziennikarstwa i stażystów – nie tylko dla tych, którzy opisują bieżące wydarzenia, ale i tych, którzy są autorami obszernych artykułów dla gazet i czasopism.

Autorzy analizują różne rodzaje wywiadów, począwszy od wywiadu vox pop (na który składają się krótkie wypowiedzi ludzi zapytanych o daną kwestię na ulicy) i konferencji prasowej, a skończywszy na wywiadzie będącym punktem wyjścia do stworzenia artykułu w szczegółowy sposób przedstawiającego sylwetkę danej osoby. Książka zawiera wywiady z wieloma uznanymi dziennikarzami, takimi jak Lynda Lee-Potter z „Daily Mail” czy Andrew Duncan z „Radio Times”, i obejmuje wszystkie etapy przeprowadzania wywiadu, w tym zbieranie informacji, planowanie i prace przygotowawcze, formułowanie pytań, zdobywanie barwnych wypowiedzi wartych przytoczenia w artykule, sprawdzanie i redagowanie zdobytego materiału.

Wywiad dziennikarski zawiera:
• rozważania na temat znaczenia wywiadu dla dziennikarstwa,
• wskazówki dotyczące tego, jak poradzić sobie z różnymi rozmówcami, takimi jak politycy, sławne osobistości czy osoby bezbronne wobec dziennikarzy,
• wskazówki dotyczące przeprowadzania wywiadów telefonicznych,
• sugestie dotyczące sporządzania notatek, stenografowania i różnych metod nagrywania wywiadów,
• omówienie kwestii etycznych, prawnych i zawodowych, takich jak zniesławienie, prawo do prywatności, zdobywanie sensacyjnych informacji za pieniądze, zdobywanie informacji nieoficjalnych, a także granice redagowania materiału,
• glosariusz terminów dziennikarskich i uwagi dotyczącej dalszej lektury.



Sally Adams – autorka narracyjnej części Wywiadu dziennikarskiego – jest dziennikarką pracującą jako wolny strzelec, redaktorem oraz wizytującym nauczycielem dziennikarstwa na London College of Printing.
Wynford Hicks jest niezależnym dziennikarzem i prowadzi szkolenia z zakresu pracy redakcyjnej. Oprócz Wywiadu dziennikarskiego, napisał bardzo popularną książkę English for Journalists.


240 stron,B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024