ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIE MEDIÓW


MERACH D.

wydawnictwo: SIC! , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 46.50 Twoja cena  44,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Teorie mediów obejmują swoim zakresem ogromny obszar – badają medialno-techniczne podstawy kultury, zajmują się krytyką mediów masowych i pytają o „mediację” rozumianą jako pośredniczenie, przekazywanie, przedstawianie czy komunikacja w ogóle.

Książka Dietera Merscha przedstawia najważniesze teorie mediów w perspektywie historycznej. Ukazuje estetyczny rodowód pojęcia mediów i jego coraz silniejsze przesuwanie się w stronę języka i techniki. Obecnie – jak dowodzi Mersch – teorie mediów zdobywają rangę ogólnej wiedzy o kulturze, a nawet swego rodzaju filozofii.



Dieter Mersch – kierownik katedry nauki o mediach na Uniwersytecie Poczdamskim; w roku 2006 wykładał gościnnie na University of Chicago; w latach 2001–2004 był zastępcą dyrektora Forum w Wyższej Szkole Artystycznej im. Hermanna Muthesiusa w Kilonii; autor kilku książek, m.in. o teorii znaku i performatywności. Główne dziedziny jego naukowych zainteresowań to filozofia mediów, estetyka, filozofia języka i filozofie XX wieku.


Spis treści:

Wprowadzenie
1. Genealogia pojęcia mediów

2. Historia teorii mediów. Od Platona do Nietzschego
2.1. Początki: krytyka pisma u Platona
2.2. Metaforyzacja medialności w XVIII i XIX wieku: Lessing, Herder, Hegel
2.3. "Maski" medialności u Friedricha Nietzschego

3.Systematyczne teorie mediów: marksistowska krytyka mediów i szkoła kanadyjska
3.1. Marksistowska krytyka mediów
3.1.1. Bela Balazs, Walter Benjamin i Bertold Brecht.
3.1.2. Dogrywka: Hans Magnus Enzensberger i ciąg dalszy dyskusji w latach 70. XX wieku
3.1.3. Theodor W. Adorno, Max Horkheimer i Gunther Anders
3.2. Szkoła kanadyjska
3.2.1. Harold A. Innis
3.2.2. Eric A. Havelock, Walter J. Ong i Jack Goody
3.2.3. Marshall McLuhan
3.2.4. Derrick de Kerckhove

4. Filozofie mediów
4.1. Vilem Flusser i społeczeństwo "telematyczne"
4.2. Jean Baudrillard i agonia realności
4.3. Paul Virilio i wybryki prędkości
4.4. Friedrich A. Kittler i wypędzenie ducha
4.5. Niklas Luhmann i różnica między medium a formą
4.6. Forma i medium

5. Perspektywa negatywnej teorii mediów

Aneks
Wykaz skrótów


240 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024