ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.80 40,66   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RADIOFONIA PUBLICZNA W EUROPIE W ERZE CYFROWEJ


JĘDRZEJEWSKI S.

wydawnictwo: UNIVERSITAS , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 42.80 Twoja cena  40,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Radio współczesne opuszcza erę Marconiego, wchodząc w epokę technologii cyfrowej.

Nowa technologia przyniesie radiu ogromne korzyści i sprawi, że wiele ograniczeń jego rozwoju ulegnie unieważnieniu. Poprzez rozszerzone możliwości wyboru i interaktywność radio cyfrowe czy radio w internecie zwiększy swobodę wyboru programu, a także uniezależni odbior od miejsca i czasu kontaktu z radiem. Z niewielkimi wyjątkami głównymi motorami digitalizacji są dzisiaj publiczni nadawcy radiowi, nie tylko testując technicznie nowe platformy, lecz również je promując i wprowadzając na rynek. Wiele wskazuje na to, że to oni właśnie, ze względu na swoje zobowiązania społeczne, staną się największymi beneficjentami nowych technologii. Ich zadaniem jest ciagłe wzbogacanie i rozszerzanie swoich usług na te zwłaszcza grupy społeczne i regiony, które ignorują zorientowani komercyjnie nadawcy prywatni.

Książka Stanisława Jędrzejewskiego zawiera rekapitulację sytuacji radiofonii publicznej w Europie. Autor wskazuje i systematyzuje procesy ewolucyjne tego typu radiofonii oraz odnotowuje jej perspektywy u progu nowej rzeczywistości technologicznej i na tym tle rysuje możliwości rozwoju radiofonii publicznej w Polsce.


Spis treści:

Wprowadzenie Wykaz skrótów

1. Media publiczne w społeczeństwie demokratycznym
1.1. Oczekiwania społeczne wobec mediów
1.2. Media publiczne a rynek
1.3. Media publiczne w Europie Srodkowo-Wschodniej

2. Narodziny radiofonii publicznych
2.1. Geneza i początki krajowych systemów radiowych
2.2. Serwisy zagraniczne radiofonii publicznych

3. Radiofonia publiczna a lad demokratyczny
3.1. Radio w przestrzeni demokracji
3.2. Radio lokalne - opozycja wobec radiofonii publicznej
3.3. Radiofonia publiczna w komunikowaniu politycznym
3.4. Regulacje prawne a procedury demokratyczne i praktyka komunikowania

4. Program - audytorium - rynek - finansowanie
4.1. Rodzaje programów radiofonii publicznych
H Programy uniwersalne i wyspecjalizowane
H Programy dla młodzieży
W Publiczne stacje regionalne i lokalne
4.2.Wiedza o audytorium radiowym: metody badań - typy audytorium - wzory korzystania z radia
4.2.1. Wiedza o odbiorze mediów a możliwości jego kontroli
4.2.2. Stan wiedzy o badaniach odbioru
4.2.3. Metody badań nad odbiorem radia
4.3. Audytorium radiofonii publicznej w poszczególnych regionach Europy
4.4. Finansowanie radiofonii publicznej a konkurencja rynkowa
4.5. Restrukturyzacja radiofonii publicznych - zamiary i efekty
H Strategia przekształceń BBC Radio
H Przekształcenia organizacji produkcji w NRK
H Strategia rozwoju Radia Fińskiego (YLE)

5. Perspektywy rozwojowe radia
5.1. Radio i nowe technologie
H Kontekst strukturalno-organizacyjny przemysłu radiowego
H Kontekst technologiczny
5.2. Nowe radio i praktyka komunikacyjna słuchaczy-użytkowników
5.3. Architektura nowego radia i partycypacja społeczna słuchaczy-użytkowników
5.4. Radio w internecie a nadawcy publiczni
5.5. Strategie programowe nowego radia
5.6. Przyszłość radiofonii publicznej i rynek oraz rewolucja technologiczna
6. Model radiowego nadawcy publicznego w Polsce
6.1. Nowe wyzwania
H Kontekst działania radiofonii publicznej - rynek radiowy H Kontekst działania radiofonii publicznej - rynek reklamy radiowej
Kontekst odbioru - audytorium radiowe w Polsce
6.2. Struktura radiofonii publicznej i projekty jej zmian
6.3. Model oferty programowej a możliwości technologiczne produkucji radiowej
Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek pojęć używanych w pracy
Indeks nazwisk


284 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024