cena netto + 5% vat.
Studia empiryczne w komunikologii – aczkolwiek już od 70 lat popularne w świecie i,
wedle samych badaczy, dające przy sprawdzonej metodologii wyniki bardzo pewne – wciąż
jeszcze nie są zbyt popularne w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównie z powodów
politycznych, ale nie tylko. Także z tego względu, że są to badania drogie i
wymagające czasochłonnego wykształcenia całych zespołów badaczy.
Niniejszy tom jest w dużej mierze efektem współpracy polskich badaczy
mediów z uczonymi z krajów zachodnich i stanowi próbę przeniesienia tego typu badań
na grunt polski.
Część pierwsza tomu zawiera pięć tekstów poświęconych analizie
przekazów pochodzących bezpośrednio od tzw. aktorów politycznych – polityków i
całych partii. Część druga, kolejnych pięć artykułów, poświęcona jest analizie
przekazów medialnych nagłaśniających wydarzenia polityczne, ale przekazów
wytworzonych i kontrolowanych przez nadawców, czyli media właśnie.
Spis treści:
Wstęp (Bogusława Dobek-Ostrowska)
Studia empiryczne nad komunikowaniem politycznym (Bogusława
Dobek-Ostrowska)
Część pierwsza. Przekazy kontrolowane przez aktorów politycznych
Polski slogan wyborczy w kampaniach prezydenckich (1990-2005) (Anna
Paluch)
Agenda polityczna na stronach internetowych polskich partii politycznych
(Marcin Rudziński)
Telewizyjna reklama polityczna w kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku (Michał
Jacuński, Robert Wiszniowski)
Reklama wizualna w samorządowej kampanii wyborczej we Wrocławiu w 2006 roku (Anna
Ziarko)
Wyborcze debaty telewizyjne w Polsce. Funkcjonalna analiza dyskursu politycznego (Marek
Piasecki)
Część druga. Przekazy kontrolowane przez media masowe
Stronniczość dzienników "Rzeczpospolita" i "Gazeta
Wyborcza" w kampanii parlamentarnej roku 2007 (Sylwia Pilarska)
Nagłośnienie debaty w sprawie Karty Praw Podstawowych w polskich mediach (1
stycznia 2007-31 grudnia 2008) (Kamila Majdecka)
Nagłośnienie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. przez dzienniki
opiniotwórcze "Gazeta Wyborcza" i "Rzeczpospolita" (Bogusława
Dobek-Ostrowska)
Nagłośnienie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. przez dzienniki
tabloidowe (Dorota Piontek, Bartosz Hordecki)
Nagłośnienie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. Analiza zawartości
telewizyjnych audycji informacyjnych TVP1, TVN i TV Polsat (Bartłomiej Łódzki)
Summaries
Indeks osób
Indeks rzeczowy
258 stron, B5, oprawa miękka