ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 27.50 26,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STUDIA EMPIRYCZNE NAD KOMUNIKOWANIEM POLITYCZNYM W POLSCE


DOBEK-OSTROWSKA B. MAJDECKA K. RED.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 27.50 Twoja cena  26,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Studia empiryczne w komunikologii – aczkolwiek już od 70 lat popularne w świecie i, wedle samych badaczy, dające przy sprawdzonej metodologii wyniki bardzo pewne – wciąż jeszcze nie są zbyt popularne w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównie z powodów politycznych, ale nie tylko. Także z tego względu, że są to badania drogie i wymagające czasochłonnego wykształcenia całych zespołów badaczy.

Niniejszy tom jest w dużej mierze efektem współpracy polskich badaczy mediów z uczonymi z krajów zachodnich i stanowi próbę przeniesienia tego typu badań na grunt polski.

Część pierwsza tomu zawiera pięć tekstów poświęconych analizie przekazów pochodzących bezpośrednio od tzw. aktorów politycznych – polityków i całych partii. Część druga, kolejnych pięć artykułów, poświęcona jest analizie przekazów medialnych nagłaśniających wydarzenia polityczne, ale przekazów wytworzonych i kontrolowanych przez nadawców, czyli media właśnie.


Spis treści:

Wstęp (Bogusława Dobek-Ostrowska)

Studia empiryczne nad komunikowaniem politycznym (Bogusława Dobek-Ostrowska)


Część pierwsza. Przekazy kontrolowane przez aktorów politycznych

Polski slogan wyborczy w kampaniach prezydenckich (1990-2005) (Anna Paluch)

Agenda polityczna na stronach internetowych polskich partii politycznych (Marcin Rudziński)

Telewizyjna reklama polityczna w kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku
(Michał Jacuński, Robert Wiszniowski)

Reklama wizualna w samorządowej kampanii wyborczej we Wrocławiu w 2006 roku (Anna Ziarko)

Wyborcze debaty telewizyjne w Polsce. Funkcjonalna analiza dyskursu politycznego (Marek Piasecki)


Część druga. Przekazy kontrolowane przez media masowe

Stronniczość dzienników "Rzeczpospolita" i "Gazeta Wyborcza" w kampanii parlamentarnej roku 2007 (Sylwia Pilarska)

Nagłośnienie debaty w sprawie Karty Praw Podstawowych w polskich mediach (1 stycznia 2007-31 grudnia 2008) (Kamila Majdecka)

Nagłośnienie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. przez dzienniki opiniotwórcze "Gazeta Wyborcza" i "Rzeczpospolita" (Bogusława Dobek-Ostrowska)

Nagłośnienie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. przez dzienniki tabloidowe (Dorota Piontek, Bartosz Hordecki)

Nagłośnienie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. Analiza zawartości telewizyjnych audycji informacyjnych TVP1, TVN i TV Polsat (Bartłomiej Łódzki)

Summaries

Indeks osób

Indeks rzeczowy


258 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024