cena netto + 5% vat.
Książka "Nowe media we współczesnym społeczeństwie"
stanowi zbiór artykułów mających na celu przedstawienie zależności między fenomenem
nowych mediów a społeczeństwem.
Szczególnego znaczenia nabierają w tym kontekście relacje, jakie zachodzą między
tradycyjnymi środkami masowego przekazu a nowymi formami komunikacji. Zasadne pozostaje
pytanie o charakter różnych komunikatorów w erze konwergencji. Prowadzi to do
wytworzenia się, nieznanych we wcześniejszych okresach historycznych, relacji i
interakcji międzyludzkich.
W oddawanej w ręce Czytelnika książce znalazły się artykuły mające na
celu analizę nie do końca jeszcze rozpoznanej tematyki nowych mediów i różnorodnych
aspektów ich użycia w grze politycznej i interakcjach międzyludzkich. Kwestie zarówno
polityki, jak i związków nowych mediów z tradycyjnymi formami komunikacji poddano
analizie, uwzględniającej wielorakie aspekty funkcjonowania nowoczesnych mediów we
współczesnym otoczeniu społecznym oraz politycznym.
Swoje rozważania w przedmiotowej kwestii prezentują przedstawiciele wielu dziedzin
nauki, m.in. socjologii, filozofii, politologii, językoznawstwa czy prawa. Znajdziemy tu
artykuły odnoszące się chociażby do takich zagadnień, jak: specyfika Internetu i jego
wpływ na tradycyjne formy przekazu czy też refleksje na temat wykorzystania sieci przez
polityków i partie polityczne.
Spis treści:
Od Redaktorów / 9
NOWE MEDIA A MEDIA TRADYCYJNE
Marek Graszewicz, Dominik Lewiński, Wstęp do systemowej teorii Internetu / 13
Maja Megier, Nowe media a „nowe ekonomie" i „nowe technologie" / 25
Jerzy Jastrzębski, Media i dziennikarstwo alternatywne / 33
Jacek Sobczak, Czy istnieje potrzeba zmiany prawa prasowego? / 39
Joanna Ambrosiewicz, Krzysztof Stachura, W sieci - poza siecią. Aktywność
użytkowników i nie-użytkowników Internetu / 71
Katarzyna Kopecka-Piech, Zapośredniczone zapośredniczenie - pakiet transmedialny w
działaniu / 89
Miłosz Babecki, Partyzanckie formaty w natarciu. Seriale internetowe wobec
rzeczywistości „Wielkich Mediów" / 111
Anna Wilk, Marketing społecznie zaangażowany w internetowej kampanii Ergotest / 127
Anna Ślósarz, Kulturowo-społeczne uwarunkowania ikonografii polskich, rosyjskich i
niemieckich serwisów edukacyjnych / 141
Michał Kaczmarczyk, Rola wybranych narzędzi internetowych w realizacji strategii public
relations szkoły wyższej / 167
Magdalena Mateja, Nowe media, nienowe treści. Feminizm w globalnej sieci / 185
NOWE MEDIA W POLITYCE
Barbara Brodzińska-Mirowska, Internet w komunikowaniu politycznym / 201
Jerzy Biniewicz, Blog polityczny, czyli o kreowaniu wizerunku politycznego słów kilka /
217
Marta Dorenda, Blogosfera w polityce / 233
Bartosz Szwejkowski, Od premiera do blogera - Kazimierz Marcinkiewicz, i jego
komunikowanie ze społeczeństwem / 251
Magdalena Musiał-Karg, Wpływ ICT na życie polityczne / 275
Janusz Golinowski, Interakcyjny charakter zachowań współczesnego lidera politycznego i
jego marketingowe oblicze / 293
Aleksandra Seklecka, Kampania wyborcza jako kreowanie rzeczywistości, czyli o manipulacji
medialnej w politycznym wydaniu / 315
Bibliografia / 333
362 stron, oprawa miękka