ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZWARTY STAN MEDIA MASOWE W PEJZAŻU SPOŁECZNYM WIELKIEJ BRYTANII


ADAMOWSKI J.

wydawnictwo: ASPRA JR , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 50.80 Twoja cena  48,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Termin "czwarta władza", zdaniem wielu osób, lepiej oddaje istotę znaczenia mediów masowych w życiu społeczeństw, aniżeli pojęcie "czwarty stan" , od którego przecież wszystko się zaczęło.

To angielski myśliciel Edmund Burke (1729-1797), publicysta, filozof i polityk, od 1765 roku członek Izby Gmin, początkowo zwolennik wigów, a potem torysów, uznawany za jednego z ojców ideologii konserwatywnej, wprowadził ten termin do publicznego użytku. W 1774 roku, wygłaszając przemówienie w parlamencie, zwrócił się do zebranych tymi oto słowami:

"W parlamencie są reprezentowane trzy stany; ale tam, w loży prasowej zasiada czwarty stan, dalece ważniejszy, aniżeli wszystkie pozostałe".


Spis treści:

Wstęp

Część pierwsza. Prasa drukowana - geneza i rozwój
Początki druku i drukarstwa na Wyspach
Wczesna prasa angielska
Upadek cenzury i rózwój wczesnego dziennikarstwa angielskiego
"Podatki od wiedzy" jako forma ograniczania wolności druku
Lata kontynuacji i zmian w prasie (1750-1833)
Prasa stołeczna i jej miejsce w systemie prasy brytyjskiej
Zjawisko politycznej polaryzacji prasy
Prasa radykalna początków XIX wieku
Odejście od "podatków od wiedzy" i jego następstwa
Prasa drukowana po zniesieniu "podatków od wiedzy"
Prasa w okresie pierwszej wojny światowej
Próby odzyskania przez władze państwowe wpływu na media
Prasa okresu międzywojnia
Prasa w okresie drugiej wojny światowej
Rewolucja Wapping
Profesjonalizacja mediów masowych i jej społeczno-środowiskowe konsekwencje
Pogłębiająca się specjalizacja jako przejaw profesjonalizacji zawodu dziennikarza
Brytyjska współczesna prasa codzienna i niedzielna
Prasa lokalna i regionalna
Współczesna prasa periodyczna (czasopisma)

Część druga. Agencje informacyjne
Agencja Reutera - narodziny i pierwsze lata działalności1
Koniec dynastii - początek nowego etapu rozwoju agencji1
Czas przeobrażeń i powrót do źródeł w działalności Reutersa
Inne znaczące brytyjskie agencje informacyjne

Część trzecia. Elektroniczne środki przekazu - geneza i rozwój
Radiofonia brytyjska i jej początki
Powojenna przebudowa radiofonii publicznej
Wczesne lata telewizji brytyjskiej
Telewizja jako instrument komunikowania politycznego i społeczna potrzeba jej rozwoju
Narodziny telewizji komercyjnej
Konkurencja w warunkach "komfortowego" duopolu
Radiofonia w cieniu telewizji
Początek ery nowoczesnej telewizji brytyjskiej
Narodziny radiofonii komercyjnej
Zmierzch "komfortowego" duopolu
Rozwój ogólnokrajowej radiofonii komercyjnej i nowych form przekazu telewizyjnego
Aktywizacja nowych form przekazu audiowizualnego
Deregulacja rynku mediów audiowizualnych
Media elektroniczne w latach 90.
Elektroniczne środki przekazu a prasa - relacje wzajemne
Misyjna działalność elektronicznych środków przekazu

Część czwarta. Ważne procesy i zjawska towarzyszące rozwojowi mediów brytyjskich
Koncentracja kapitału medialnego
Normatywne podstawy działalności mediów masowych
Samoregulacja jako sposób unormowania działalności drukowanych środków przekazu
Formy uregulowania działalności elektronicznych środków przekazu

Zakończenie
Summary
Bibliografia
Spis tabel zamieszczonych w pracy
Wykaz najczęściej używanych skrótów
Indeks nazwisk


366 stron, A5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024