ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 77.00 73,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA MASOWE W DEMOKRATYCZNYCH PROCESACH WYBORCZYCH


JASKIERNIA A.

wydawnictwo: ASPRA JR , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 77.00 Twoja cena  73,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nie ulega wątpliwości, że ważnym przedmiotem współczesnych procesów wyborczych są media masowe. Poprzez odpowiednie wyeksponowanie nadają one faktom politycznym znaczenie. To głównie za ich pośrednictwem społeczeństwo dowiaduje się o programach politycznych ugrupowań zabiegających o społeczne poparcie. Media masowe odgrywają kluczową rolę w formowaniu opinii publicznej i komunikacji politycznej. Są „ważnym środkiem przodownictwa opinii”, a to w sposób bezpośredni rzutuje na wyniki wyborów. Ich aktywność jest istotnym zjawiskiem społecznym, m.in. przesłanką kształtowania się społeczeństwa obywatelskiego. Analizowanie tendencji w polityce medialnej, jakie kształtują się u progu XXI wieku w Europie i na innych kontynentach, jest zatem zadaniem priorytetowym.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1
Znaczenie wolności mediów masowych dla demokratyzmu procesów wyborczych
1.1. Związek między wolnością mediów masowych a demokracją
1.1.1. Wolne media jako cecha atrybutywna demokracji liberalnej
1.1.2. Rola mediów w demokratycznej komunikacji społecznej
1.1.3. Media jako przekaźnik opinii publicznej a niebezpieczeństwo "sondażokracji"
1.1.4. Koncepcja mediów jako "czwartej władzy"
1.1.5. Przesłanki warunkujące wartość w postaci wolnych mediów
1.2. Funkcje mediów masowych w systemie demokratycznym
1.2.1. Funkcja informacyjna
1.2.1.1. Funkcja informacyjna a kształtowanie opinii publicznej
1.2.1.2. Funkcja informacyjna a koncepcja "społeczeństwa informacyjnego"
1.2.1.3- Funkcja informacyjna a specyfika mediów lokalnych
1.2.1.4. Funkcja informacyjna a charakterystyka przekazu medialnego w postaci reklamy politycznej, marketingu politycznego i public relations
1.2.1.5.Funkcja informacyjna a nowe technologie informacyjne
1.2.1.6.Funkcja informacyjna a teoria racjonalnego wyboru
1.2.2. Funkcja edukacyjna
1.2.3. Funkcja platformy debaty publicznej
1.2.4. Funkcja kontroli władzy publicznej
1.2.5. Przekształcenia sposobów wykonywania funkcji przez media masowe w dobie "mediatyzacji polityki"

Rozdział 2
Czynniki oddziałujące na zachowania mediów masowych w demokratycznych procesach wyborczych
2.1. Wewnętrzne regulacje prawne
2.2. Międzynarodowe standardy prawne
2.3. Polityka władz państwowych
2.4. Postawa środowisk politycznych
2.5. Postawa środowisk obywatelskich i organizacji pozarządowych
2.6. Struktura własnościowa mediów masowych
2.7. Wpływ grup nacisku
2.8. Profesjonalizm mediów masowych
2.9. Kultura polityczna odbiorców informacji

Rozdział 3
Przesłanki kreowania oraz charakter prawny standardów międzynarodowych w odniesieniu do roli mediów masowych w demokratycznych procesach wyborczych
3.1. Istota standardu międzynarodowego
3.2. Charakter prawny standardów międzynarodowych
3.2.1. Standardy prawnie wiążące (traktatowe)
3.2.2. Standardy z obszaru "miękkiego prawa" (uchwałodawcze)
3.3. Standard europejski jako regionalny standard międzynarodowy
3.4. Źródła standardów europejskich dotyczących mediów masowych w okresie wyborów
3.4.1. Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie
3.4.2. Rada Europy
3.4.3. Unia Europejska

Rozdział 4
Standardy europejskie traktowania mediów masowych w okresie wyborów
4.1. Zasady traktowania mediów masowych przez władze publiczne
4.1.1. Tworzenie warunków dla wolności mediów masowych
4.1.2. Tworzenie warunków dla zróżnicowania mediów masowych
4.1.3. Tworzenie warunków dla autonomii mediów masowych
4.1.4. Tworzenie warunków dla społecznej odpowiedzialności mediów masowych
4.2. Uprawnienia wyborców w odniesieniu do mediów masowych
4.3. Uprawnienia kandydatów i partii politycznych w odniesieniu do mediów masowych

Rozdział 5
Standardy europejskie postępowania mediów masowych w okresie wyborów
5.1. Ogólne zasady funkcjonowania mediów masowych w okresie wyborów
5.2. Regulacja prawna wyborczego przekazu medialnego
5.3. Zasady medialnego przekazu procesu wyborczego w odniesieniu do różnych typów mediów masowych
5.3.1. Media elektroniczne
5.3.2. Prasa drukowana
5.3.3. Nowe media i Internet
5.4. Zawartość medialnego przekazu wyborczego
5.4.1. Programy informacyjne
5.4.2. Publicystyka polityczna
5.4.3. Edukacja wyborcza
5.4.4. Inne programy
5.5. Dostęp kandydatów i partii politycznych do mediów masowych w okresie wyborów
5.5.1. Dostęp bezpośredni (płatny i bezpłatny)
5.5.2. Czas bezpłatny
5.5.3. Płatne ogłoszenia
5.6. Zagadnienia szczegółowe dotyczące wyborczego przekazu medialnego
5.6.1. Równość płci i promowanie uczestnictwa kobiet w wyborach
5.6.2. Ochrona mniejszości narodowych
5.6.3. Przekazywanie sondaży przedwyborczych
5.6.4. Cisza wyborcza
5.6.5. Język nienawiści
5.6.6. Prawo do odpowiedzi

Rozdział 6
Standardy europejskie monitorowania mediów masowych w okresie wyborów
6.1.Monitoring wewnętrzny a monitoring międzynarodowy mediów w okresie wyborów
6.2.Usytuowanie i zasady postępowania analityków do sprawmediów w Wyborczych Misjach Obserwacyjnych w trakcie
międzynarodowego obserwowania wyborów
6.3. Analizowanie prawnych podstaw działalności mediów masowych w okresie wyborów
6.4.Obserwowanie medialnego krajobrazu wyborczego
6.5.Monitorowanie skarg na naruszenie wolności słowa w procesie wyborczym
6.6.Monitorowanie przekazu medialnego procesu wyborczego
6.6.1.Struktura organizacyjna monitorowania wyborczego przekazu medialnego
6.6.2. Zasady monitorowania wyborczego przekazu medialnego
6.6.3. Metodologia monitorowania wyborczego przekazu medialnego
6.6.4. Formułowanie wyników monitorowania wyborczego przekazu medialnego
6.7.Wykorzystanie wyników monitorowania medialnego przekazu procesu wyborczego

Zakończenie
Bibliografia (wybrane pozycje)
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy


560 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024