"Cewebryci" to książka opisująca relację między internetem
a sławą.
Wychodząc z założenia, że tak jak kino i teatr stworzyły gwiazdę, radio i
telewizja - celebrytę, a prasa tabloidowa - celetoida, można powiedzieć, że i sieć
powołuje do życia własny rodzaj bytu: cewebrytę.
W części pierwszej tekst nakreśla historię sławy, prezentuje koncepcje na
temat tego, skąd bierze się jej żądza oraz zainteresowanie osobami nią obdarzonymi, i
zastanawia się, jaką rolę sława odgrywa we współczesnym społeczeństwie.
Druga część to barwna galeria cewebrytów.
Bezdomny kierowca tira, eks-śpiewaczka operowa i była narkomanka, turecki casanowa,
duet trubadurów oraz biuściasta nauczycielka angielskiego z Rosji - każda z tych
postaci ma własną, często zaskakującą, a czasem wzruszającą historię.
Część trzecia skupia się na zdefiniowaniu oraz teoretycznym ujęciu cewebryty i
skonfrontowaniu go z celebrytą. Patrzy na tego pierwszego zarówno od strony całego
systemu funkcjonowania sławy, jak i samej jednostki. Stara się też zaproponować
rozwiązanie jednego z największych problemów cewebryty, a także próbuje dociec, jaka
przyszłość może czekać jego, a jaka celebrytę.
Spis treści:
Wprowadzenie
Część pierwsza
Gorączka sławy
Historia sławy
Sława bez historii?
Fame junkies
Pokolenie Ja
Sławoterapia
Część druga
Znani z tego, że są nieznani
Ujeżdżanie tygrysa
Internetainment
Poznaj Scotta Chimbera
Gadające głowy
Część trzecia
Długi ogon sławy
Las między światami
O niedostatku i obfitości
Bajeczne życie mikrocelebrytów (cz. I)
Przystań w połowie drogi
Bajeczne życie mikrocelebrytów (cz. II)
Zakończenie
Bibliografia
222 strony, B5, oprawa miękka