ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POSTĘPY PROMOCJI ZDROWIA. PRZEGLĄD MIĘDZYNARODOWY


KARSKI J.B.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2008, wydanie III

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedstawiony w niniejszym opracowaniu zbiór osiągnięć w dziedzinie dowodów naukowych promocji zdrowia w skali światowej oraz zaprezentowanie decyzji i kierunków działań w wybranych krajach, powinny przekonać naszych polityków i decydentów o potrzebie większego ich zaangażowania w problematykę zdrowotną społeczeństwa, gdyż jak wiadomo postęp i rozwój społeczno-gospodarczy jest znacznie łatwiejszy, o ile nie w ogóle możliwy, jeżeli jest podejmowany i realizowany przez zdrowe społeczeństwo. Społeczeństwo, którego stan zdrowia jest zły wymaga nie tylko zwiększonych nakładów na leczenie, lecz także zmniejsza szanse na gwarantujące postęp i rozwój wytwarzanie dóbr materialnych i niematerialnych dla dobra ogółu. Państwa, które równolegle do działań systemowych w ochronie zdrowia zmierzających do zapewnienia odpowiednich świadczeń leczniczych "zaryzykowały" inwestowanie w zdrowie, mogą dzisiaj pochwalić się znaczną poprawą stanu zdrowia ich obywateli, a co za tym idzie - większą szansą na pokrycie potrzeb finansowych związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, których jeszcze wymaga znaczna, chociaż już mniejsza część społeczeństwa.


Spis treści

Przedmowa
Wprowadzenie

Rozdział l POSTĘPY PROMOCJI ZDROWIA - OD AŁMA-AT DO BANGKOKU

1.1. Podejścia do zdrowia i jego promocji
1.2. Zasady działania i wartości promocji zdrowia
1.3. Realizacja celów i zadań promocji zdrowia
1.4. Kluczowe dokumenty i koncepcje promocji zdrowia

Rozdział 2 TEORIA I PRAKTYKA PROMOCJI ZDROWIA DZIŚ I JUTRO

2.1. Wzrost zainteresowania promocją zdrowia
2.2. Strategie działania promocji zdrowia
2.3. Ocena potrzeb zdrowotnych jako pierwszy krok działań promocji zdrowia
2.4. Znaczenie kapitału społecznego dla promocji zdrowia
2.5. Inwestowanie w zdrowie jako naczelna zasada promocji zdrowia

Rozdział 3 ZDROWIE I POLITYKA

3.1. Podejmowanie decyzji w dziedzinie zdrowia publicznego
3.2. Ocena polityk promocji zdrowia
3.3. Ocena programów promocji zdrowia społeczności lokalnej
3.4. Ocena polityki promocji zdrowia w skali kraju
3.5. Poszukiwanie sieci polityk dla zdrowia

Rozdział 4 OCENA JAKOŚCI PRAKTYKI PROMOCJI ZDROWIA

4.1. Dążenie do zapewnienia jakości w promocji zdrowia
4.2. Rozwój metod oceny jakości działań na rzecz zdrowia
4.3. Ocena wpływu na zdrowie jako narzędzie służące zdrowiu i promocji zdrowia
4.4. Ogólny model elementów planowania i oceny promocji zdrowia
4.5. Oceny inicjatyw promocji zdrowia
4.6. Zasady oceny w dziedzinie promocji zdrowia
4.7. Ocena inicjatyw społecznych dla zdrowia i rozwoju
4.8. Zasady oceny badań naukowych w dziedzinie promocji zdrowia
4.9. Ekonomiczna ocena działań w dziedzinie promocji zdrowia

Rozdział 5 INICJATYWY I DZIAŁANIA PROMOCJA ZDROWIA W PERSPEKTYWIE MIĘDZYNARODOWEJ

5.1. Kanadyjski model promocji zdrowia
5.1.1. Opracowywanie modelu promocji zdrowia populacji
5.1.2. Wartości i założenia leżące u podstaw modelu promocji zdrowia populacji
5.1.3. Możliwości praktycznego zastosowania modelu promocji zdrowia populacji
5.1.4. Poszukiwanie wzorowych praktyk promocji zdrowia
5.1.5. Interaktywny Model Działań - Interactive Domom Model - IDM
5.1.5.1. Kroki realizacji programu IMD
5.1.5.2. Kroki interaktywności programu
5.1.5.3. Przebieg działań w ramach schematu IMD (skrót)
5.1.5.4. Wskazówki dla prowadzących zajęcia w oparciu o Interaktywny Model Działań (IMD)
5.2. Promocja zdrowia w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej
5.3. Promocja Zdrowia w Japonii
5.4. Promocja zdrowia w Chinach
5.5. Promocja zdrowia w Australii
5.6. Przegląd działań promocji zdrowia w Regionie Zachodniego Pacyfiku

ANEKSY

Aneks 1. Definicje i zasady działania promocji zdrowia (Kompendium)
Aneks 2. Oksfordzkie przymierze na rzecz zdrowia "The Oxford Health Alliance"
Aneks 3: Szósta Międzynarodowa Konferencja Promocji Zdrowia w Bangkoku

BIBLIOGRAFIA

218 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025