Pierwsza - w krajowym piśmiennictwie ekonomiczno-społecznym - praca
przedstawiająca zasadnicze wątki sporów teoretycznych wokół bonu edukacyjnego,
swobodnego wyboru szkoły i roli państwa w finansowaniu edukacji, analizowane w
perspektywie ekonomii kształcenia i polityki publicznej (edukacyjnej i społecznej).
Praca jednocześnie charakteryzuje doświadczenia i skutki stosowania bonów w praktyce
oświatowej wielu krajów. Przedstawiające argumenty za i przeciw regulowanemu (quasi)
rynkowi edukacji, koncentruje się na różnorodnych implikacjach bonu - kontrowersyjnego
mechanizmu finansowania edukacji via uczeń/student/dorosły uczący się - dla polityki
edukacyjnej, a także formułuje zalecenia dla projektodawców systemu bonów edukacyjnych
dotyczące kryteriów oceny tego mechanizmu finansowania.
Autor książki, Piotr Bielecki (absolwent SGPiS, doktor ekonomii), od
momentu ukończenia studiów związał swoje losy zawodowe z pracą w Ośrodku Rozwoju
Studiów Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej (d. SGPiS). Jest autorem wielu prac i
projektów badawczych poświęconych relacjom między państwem a szkolnictwem wyższym,
polityce edukacyjnej, zmianom systemowym w polskim wyższym szkolnictwie ekonomicznym,
zarządzaniu jakością studiów wyższych, analizie porównawczej systemów kształcenia
kadr gospodarczych, relacjom między szkolnictwem wyższym a zatrudnieniem, rynkowi pracy
absolwentów, popytowi edukacyjnemu (społecznemu i kadrowemu) na absolwentów studiów
ekonomicznych, edukacyjnym kontom osobistym. Autor jest członkiem Europejskiego
Stowarzyszenia Szkolnictwa Wyższego - EAIR.
320 stron, miękka oprawa