ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSTĘP DO TEORII KONKURENCJI RYNKOWEJ


PIASECKI S.

wydawnictwo: VIZJA PRESS&IT , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce większość rozważań dotyczy optymalizacji działalności przedsiębiorstwa umożliwiającej jego rozwój, także terytorialny.

Część tych rozważań dotyczy optymalnego rozwoju sieci dystrybucyjnych. W rozważaniach głównie zwrócono uwagę na czynnik "skali produkcji" wpływający na zmniejszenie jednostkowych kosztów produkcji i wywołujący konkurencje cenową na wspólnym rynku. Na zakończenie opisano strategie obrony posiadanego przez firmę udziału w rynku przed konkurencją.


Spis treści:

Rozdział I. Niektóre pojęcia i założenia
1. O zależności popytu od ceny wyrobu
2. Koszt i opłacalność produkcji
3. Uwagi o klasyfikacji modeli


Rozdział II. Działalność firmy miejscowej
A. Modele elementarne
1. Model elementarny o stałych kosztach produkcji jednostki wyrobu [3]
2. Model elementarny (1.2) o rosnących, wraz ze wzrostem natężenia produkcji,kosztach wytworzenia jednostki wyrobu [3]
3. Model (III. 1) o stałych kosztach wytworzenia jednostki wyrobu i nieliniowej zależności popytu od ceny
4. Model o rosnących, wraz ze wzrostem natężenia produkcji, kosztach wytworzenia jednostki wyrobu i nieliniowej zależności popytu od ceny
B. Modele podstawowe
5. Model podstawowy z liniową funkcją popytu
6. Model podstawowy (II.4) z kwadratową zależnością popytu od ceny
7. Model podstawowy (III.4) z nieliniową zależnością popytu od ceny
8. Dodatkowy model podstawowy przy hiperbolicznej zależności popytu od ceny
9. Model podstawowy z wielomianową zależnością popytu od ceny wyrobu


Rozdział III. Działalność lokalnej firmy wśród klientów rozproszonych
1. Działalność przy równomiernym przestrzennym rozmieszczeniu klientów
2. Złożony model z kosztami transportu wyrobów


Rozdział IV. Optymalizacja działalności firmy globalnej
1. Modele firmy przy stałej gęstości powierzchniowej potencjalnych klientów
2. Model podstawowy firmy globalnej ze zmienną gęstością klientów
3. Optymalizacja sieciowa firmy globalnej, działającej na wielu rynkach


Rozdział V. Obrona posiadanego udziału w rynku
Strategie obrony posiadanego udziału


UWAGI KOŃCOWE
Literatura

 


158 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024