“Chińska cena” to zjawisko wyraźnie widoczne na rynkach całego świata. Po
krajach takich jak Japonia, Korea Południowa, Tajwan czy Hongkong, Chiny stały się
miejscem, do którego największe światowe koncerty przenoszą coraz znaczniejszy procent
produkcji przemysłowej.
Chińska cena dotknęła już wszystkich i wszędzie. W niniejszej książce po raz
pierwszy zjawisko to umieszczono w tak szerokim kontekście historycznym samych Chin oraz
tendencji w powojennej światowej gospodarce.
Zjawisko “pięciogwiazdkowych fabryk”, epidemia chorób zawodowych, głód
energetyczny kraju, mozolny awans społeczny “drugiego pokolenia” – autorka
doskonale zdaje sobie sprawę, jaką cenę płaciły i płacą Chiny za przyspieszony skok
gospodarczy. Wszystkie swoje obserwacje podpiera lekturą fachowych opracowań, obficie
przytaczanymi danymi statystycznymi oraz wypowiedziami naukowców i praktyków biznesu, a
całość przeplata reportażami dotyczącymi losów konkretnych osób, których dotykają
skutki omawianych trendów czy decyzji. Dzięki temu Chińska cena nie jest jedynie suchą
analizą, ale opowieścią o ludziach, żyjących w przysłowiowych chińskich
“ciekawych czasach”.
Tytuł oryginału:China Price. The True Cost of Chinese Competitive Advantage
308 stron, oprawa miękka