Przełom XX i XXI wieku zapoczątkował okres nasilonego podkreślania
konieczności podmiotowego i zindywidualizowanego podejścia do każdego pracownika jako
kreatora unikalnych wartości niematerialnych i materialnych decydujących o
możliwościach rozwoju przedsiębiorstwa, w którym jest zatrudniony.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Postrzeganie współczesnych pracodawców przez pracowników
1.1. Istota wizerunku pracodawcy i jego zakres
1.2. Wizerunek polskich pracodawców przed i podczas kryzysu
1.3. Istota marki pracodawcy i jej zakres
1.4. Najgorsi i najlepsi pracodawcy w Polsce
1.5. Wybrane przejawy dyskryminacji stosowanej przez pracodawców wobec pracowników
Rozdział II
Oczekiwania aktualnych i potencjalnych pracowników a działania personalne
pracodawców
2.1. Podejście pracodawców do pracowników i jego przyczyny
2.2. Oczekiwania aktualnych pracowników wobec pracodawców
2.3. Istota zadowolenia i satysfakcji pracowników
2.4. Zadowolenie i satysfakcja jako efekt spełniania oczekiwań pozamaterialnych
2.5. Studenci i absolwenci polskich uczelni jako uczestnicy rynku pracy
2.6. Oczekiwania respondentów dotyczące bodźców materialnych i niematerialnych
Rozdział III
Aktywność personalna pracodawców w warunkach ogólnoświatowego kryzysu
3.1. Skala zwolnień pracowników na świecie i w Polsce
3.2. Realizowane i planowane przez polskich i zagranicznych pracodawców działania
personalne
3.3. Opinie pracowników dotyczące ich zadowolenia z przynależności do konkretnego
zespołu pracowniczego
3.4. Opinie pracowników dotyczące ich satysfakcji z wykonywanych zadań zawodowych
3.5. Rola komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwach funkcjonujących w warunkach
kryzysu
3.6. Rola komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwach funkcjonujących w epoce
przedkryzysowej
3.7. Obszary wykorzystywania Internetu w komunikacji wewnętrznej przez przedsiębiorstwa
w Polsce
3.8. Dysfunkcje w relacjach wertykalnych w przedsiębiorstwach w Polsce
3.9. Dysfunkcje w relacjach wertykalnych w przedsiębiorstwach w innych rajach
3.10. Pozytywne skutki kryzysu światowego dla pracowników i pracodawców
Rozdział IV
Alternatywne bodźce niematerialne skutecznie aktywizujące współczesnych
pracowników
4.1. Rola bodźców niematerialnych w aktywizowaniu pracowników
4.2. Elementy marketingu zmysłów jako bodźce aktywizujące pracowników
4.3. Marketingowe podejście pracodawców do zwalniania pracowników
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
147 stron, B5, oprawa miękka