ELEMENTY MODELOWANIA EKONOMICZNEGO OPARTEGO NA TEORII UCZENIA SIĘ W
GRACH POPULACYJNYCH
Wstęp
1 Wprowadzenie w problematykę teorii uczenia się w grach populacyjnych
2 Elementy teorii gier
2.1 Statyczne gry z kompletną informacją
2.2 Dynamiczne gry z kompletną informacją
3 Procedury uczenia się
3.1 Populacja, strategie i ewolucja
3.2 Procedury uczenia się
3.2.1 Procedury porównań
3.2.2 Gra fikcyjna
3.3 Przykładowe symulacje
4 Średnie zachowanie populacji
4.1 Procedury porównań
4.2 Gra fikcyjna
5 Istnienie i stabilność równowagi
5.1 Zmienne lokalne i pojęcie równowagi
5.2 Istnienie równowagi
5.3 Stabilność równowagi
6 Złożoność systemu podatkowego
6.1 Instrumenty fiskalne w ramach systemu finansowego
6.2 Opodatkowanie populacji producentów
6.3 Kształtowanie się dochodów budżetowych
7 Duopol Bertranda a dobra o losowych charakterystykach
7.1 Klasyczny duopol Bertranda
7.2 Losowe charakterystyki dóbr
7.3 Równowaga dla modelu z dobrami o losowych charakterystykach
7.4 Wnioski
8 Gra przetargowa
8.1 Wyniki eksperymentalne w kontekście klasycznej teorii gier
8.2 Podejście ewolucyjne do modelowania normy społecznej
8.2.1 Dynamika replikatora
8.2.2 Dynamika testowania
8.3 Rola innowacji w modelowaniu normy społecznej
8.4 Wnioski
9 Zakończenie
A Dodatek matematyczny
A. 1 Elementy topologii
A.2 Elementy teorii układów dynamicznych
A.3 Elementy geometrii różniczkowej
Bibliografia
140 stron, B5, oprawa miękka