Publikacja "Biznes i ryzyko na rynku consumer finance w Polsce" ma w
założeniu stanowić pomoc dla osób i dla firm zajmującym się pośrednictwem
kredytowym a także banków korzystających z zewnętrznych kanałów dystrybucji swoich
produktów. Ma być to pomoc w prowadzeniu biznesu i w myśleniu o przyszłości. Jest to
zarazem pierwsza próba analizy zjawisk na relatywnie młodym rynku usług kredytowych dla
ludności. Doskonała pomoc dla naukowców i studentów pragnących zgłębić rynek consumer
finance.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział I Kluczowe zewnętrzne uwarunkowania rozwoju strategii biznesowych
podmiotów działających na rynku consumer finance w Polsce w perspektywie
średniookresowej (synteza raportu) - Błażej Lepczyński
Rozdział II Wpływ integracji detalicznych rynków finansowych w Unii
Europejskiej na rozwój rynku consumer finance w Polsce - Marta Penczar
2.1. Działania na rzecz integracji detalicznego rynku finansowego w Unii Europejskiej
2.2. Dyrektywa dotycząca kredytu konsumenckiego
2.3. Budowa systemu FIN-NET
2.4. Dyrektywa w sprawie sprzedaży konsumentom usług finansowych na odległość
2.5. Działania na rzecz integracji rynku kredytów mieszkaniowych
Rozdział III Wybrane modele biznesowe w zakresie consumer finance stosowane na
rynkach zachodnioeuropejskich - Marta Penczar, Adam Barembruch
3.1. Wybrane modele biznesowe w zakresie consumer finance na rynku w Wielkiej Brytanii
3.1.1. Charakterystyka i tendencje na rynku consumer finance w Wielkiej Brytanii
3.1.2. Model biznesowy Zopa
3.2. Wybrane aspekty funkcjonowania rynku consumer finance w Niemczech i Austrii
3.2.1. Wstęp
3.2.2. Wybrane aspekty funkcjonowania rynku niemieckiego
3.2.3. Cechy wybranych pośredników finansowych
3.2.4. Jakość usług świadczonych przez pośredników oraz prognoza struktury rynku
usług finansowych
3.2.5. Wybrane cechy rynku austriackiego
3.2.6. Podsumowanie
Rozdział IV Rola pośredników finansowych na tle średniookresowych
perspektyw rozwoju rynku consumer finance w Polsce - Eugeniusz Gostomski, Emil
Ślązak, Hanna Wiecka
4.1. Rozwój rynku kredytów konsumpcyjnych w Polsce w perspektywie średniookresowej z
uwzględnieniem roli pośredników kredytowych
4.1.1. Wstęp
4.1.2. Analiza wartości i uwarunkowań rozwoju kredytów i pożyczek konsumpcyjnych
4.1.3. Podstawowe trendy rozwojowe rynku kredytów i pożyczek konsumpcyjnych w Polsce
4.1.4. Analiza dochodowości i ryzyka kredytów konsumpcyjnych
4.1.5. Podsumowanie
4.2. Rola pośredników i doradców na rynku kredytów mieszkaniowych w Polsce w
perspektywie średniookresowej
4.2.1. Charakterystyka rynku kredytów mieszkaniowych w Polsce
4.2.2. Konkurencja na rynku kredytów mieszkaniowych
4.2.3. Czynniki stymulujące i hamujące rozwój kredytów mieszkaniowych w perspektywie
do 2010 roku
4.2.4. Rola pośredników w dystrybucji kredytów mieszkaniowych i perspektywy rozwoju
działalności pośredników na rynku finansowania nieruchomości mieszkaniowych
Rozdział V Perspektywy rozwoju sekurytyzacji wierzytelności bankowych w
Polsce w najbliższych kilku latach - Jolanta Zombirt
5.1. Istota sekurytyzacji aktywów
5.2. Miejsce dla sekurytyzacji w zmieniającym się sektorze bankowym
5.3. Infrastruktura prawna dotycząca sekurytyzacji
5.4. Co dalej?
124 strony, miękka oprawa