ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWE USŁUGI FINANSOWE


RED. GABRYELCZYK K.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prezentowane opracowania naukowe stanowią rezultat indywidualnych lub zespołowych dociekań naukowych praktyków rynku finansowego. Łączy je wspólny nurt rozważań, odnoszący się do tematyki nowych usług finansowych w Polsce. Głównym celem autorów było przybliżenie istoty prezentowanych usług finansowych, ich cech charakterystycznych, oferty na rynku polskim, a także ukazanie perspektyw i barier ich rozwoju w Polsce.

Pierwsza część książki zawiera opracowania poświęcone zagadnieniu funduszy inwestycyjnych, które w ciągu ostatnich kilku lat stały się w Polsce jedną z najpopularniejszych form alokacji kapitału, a to przede wszystkim za sprawą ich wysokiej rentowności. Wprowadzona l lipca 2004 r. nowa ustawa o funduszach inwestycyjnych, której zapisy odzwierciedlają regulacje prawne dotyczące rynku instytucji wspólnego inwestowania w Unii Europejskiej, umożliwiła tworzenie szczególnych typów oraz konstrukcji funduszy inwestycyjnych. Wśród nich znajdują się przedstawione w książce fundusze sekurytyzacyjne oraz fundusze z wydzielonymi subfunduszami, zwane potocznie funduszami parasolowymi, które już zaistniały na naszym rynku.

Oprócz wyżej wymienionych szczególnych typów i konstrukcji funduszy inwestycyjnych ustawa o funduszach inwestycyjnych dała również możliwość tworzenia tzw. funduszy alternatywnych, w tym funduszy hedgingowych, funduszy funduszy, a także funduszy venture ca-pital, którym poświęcono drugą część książki. W przypadku tych ostatnich zwrócono uwagę zarówno na uwarunkowania ich rozwoju, jak i na praktyczny przebieg procesu finansowania rozwoju przedsiębiorstwa z branży informatycznej przez venture capital.

Ostatnia część książki poświęcona jest usługom spreadtrading oraz prwate banking. Pierwsza z nich, choć do tej pory nie znalazła szerszego zainteresowania wśród polskich inwestoróxv indywidualnych, to jednak ze względu na swoje liczne zalety, a także zyski, jakie inwestorzy mogą osiągać dzięki transakcjom zawieranym na platformach spreadbettin-gowych, ma szansę na dynamiczny rozwój. Druga, choć dotyczy jedynie niewielkiej części klientów banków komercyjnych, to jednak w obliczu zwiększania wielkości oszczędności, a także bogacenia się społeczeństwa, przybiera na znaczeniu.

Publikacja stanowić będzie interesującą lekturę dla inwestorów indywidualnych, pracowników instytucji finansowych, a także wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych oraz wszystkich innych osób zainteresowanych nowymi usługami finansowymi w Polsce.


Spis treści

Rozdział I Fundusze sekurytyzacyjne jako forma refinansowania wierzytelności - Daria Liskowska

1.1. Fundusze sekurytyzacyjne w polskim ustawodawstwie
1.2. Fundusze sekurytyzacyjne w Polsce
1.3. Perspektywy rozwoju rynku funduszy sekurytyzacyjnych w Polsce
Summary
Bibliografia do rozdziału I

Rozdział II Fundusze parasolowe jako forma dywersyfikacji portfela inwestycyjnego - Aneta Perczak

2.1. Istota funduszy parasolowych
2.2. Zalety funduszy parasolowych
2.3. Fundusze parasolowe w świetle polskiego prawa
2.4. Rynek funduszy parasolowych w Polsce
2.5. Perspektywy rozwoju rynku funduszy parasolowych w Polsce
Summary
Bibliografia do rozdziału II

Rozdział III Fundusze hedgingowe i perspektywy rozwoju ich rynku w Polsce - Jacek Truszkowski

3.1. Istota funduszy hedgingowych
3.2. Techniki inwestycyjne
3.3. Strategie funduszy hedgingowych
3.4. Fundusze funduszy hedgingowych
3.5. Fundusze hedgingowe na świecie
3.6. Rozwój rynku funduszy hedgingowych w Polsce
Summary
Bibliografia do rozdziału III

Rozdział IV Fundusze funduszy jako nowa forma alokacji kapitału na polskim rynku funduszy inwestycyjnych - Krzysztof Białous

4.1. Charakterystyka funduszy funduszy (funds offunds)
4.1.1. Istota funduszy funduszy
4.1.2. Rodzaje FoF
4.1.3. Zalety FoF
4.2. Fundusze funduszy na świecie
4.3. Fundusze funduszy w Polsce
4.3.1. Polityka alokacyjna FoF
4.3.2. Rynek FoF w Polsce
4.4. Rozwój funduszy funduszy w Polsce
Summary
Bibliografia do rozdziału IV

Rozdział V Fundusze luksemburskie jako nowi konkurenci na polskim rynku funduszy inwestycyjnych - Piotr Napierała

5.1. Zalety inwestowania w zagraniczne fundusze inwestycyjne
5.2. Fundusze luksemburskie w Polsce
5.3. Porównanie akcyjnych funduszy inwestycyjnych zarejestrowanych w Polsce i w Luksemburgu
Summary
Bibliografia do rozdziału V

Rozdział VI Fundusze venture capital w Polsce - uwarunkowania rozwoju - Magdalena Dobryniewska, Maciej Latos

6.1. Istota i rodzaje venture capital
6.2. Podział i charakterystyka inwestorów
6.3. Proces inwestycyjny
6.4. Venture capital a kredyt bankowy
6.5. Perspektywy i bariery rozwoju venture capital w Polsce
Summary
Bibliografia do rozdziału VI

Rozdział VII Finansowanie rozwoju spółki informatycznej z venture capital - studium przypadku - Monika Milko, Michał Cichosz

7.1. Poszukiwanie i analiza kandydatów do nabycia
7.1.1. Analiza makrootoczenia
7.1.2. Analiza otoczenia konkurencyjnego
7.1.3. Analiza zdolności kandydata do generowania zysku
7.1.4. Ocena kierownictwa kandydatów do nabycia
7.2. Wybór kandydata
7.3. Podpisanie umowy o poufności
7.4. Due diligence
7.5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
7.6. Wycena spółki metodą DCF
7.7. Opracowanie term sheet i negocjacje
7.8. Wyjście z inwestycji
Summary
Bibliografia do rozdziału VII

Rozdział VIII Spreadtrading - nowa usługa dla klientów indywidualnych - Arkadiusz Pencarski, Amelia Kacierzyńska

8.1. Istota spreadtradingu
8.2. Przedmiot spreadtradingu
8.2.1. Operacje na akcjach
8.2.2. Operacje na indeksach giełdowych
8.2.3. Operacje na walutach, towarach, stopach procentowych, obligacjach i innych
8.3. Zasady dobrego inwestowania na rynku usług spreadbettingowych
8.4. Zysk oferenta
8.5. Rozwój spreadtradingu w Polsce
Summary
Bibliografia do rozdziału VIII

Rozdział IX Usługi private banking w Polsce - Paweł Potoczek

9.1. Istota prwate banking
9.2. Współpraca z klientem private banking
9.3. Modele inwestowania w ramach private banking
9.4. Oferta private banking
Summary
Bibliografia do rozdziału IX

171 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025