Zaplanuj przyszłość finansową swojej firmy
Wskaźniki mówią prawdę o:
bezpieczeństwie finansowym Twojej firmy, jej kontrahentów i spółek, w które
inwestujesz
sprawności, z jaką firma obraca gotówką, zapasami, należnościami i
zobowiązaniami
zdolności kredytowej firmy oraz jej kondycji w oczach klientów, dostawców i
inwestorów
Prześwietl finanse swojej firmy i opracuj plan ich poprawy. Temu służy ta książka.
Znajdziesz w niej najczęściej używane, sprawdzone wskaźniki finansowe wraz z
instrukcją ich stosowania. Dowiesz się, jak obliczyć rzeczywiste koszty zaciągania
kredytów oraz pozyskiwania kapitału od inwestorów i kontrahentów. Ocenisz swoje
przedsiębiorstwo według powszechnie akceptowanych standardów obowiązujących w
świecie finansów. Dowiesz się, jak Twoją firmę postrzegają ci, od których jesteś
zależny. Zbadasz wiarygodność finansową swoich partnerów w biznesie.
Sprawozdania finansowe - bilans, rachunek zysków i strat oraz rachunek przepływów
pieniężnych - mówią najwięcej tym, którzy dobrze znają analizę finansową.
Ta wiedza pomaga przewidywać przyszłość firm na rynku. Ma solidne podstawy naukowe
i dzięki książkom takim jak ta nie jest zarezerwowana tylko dla wąskiej grupy
ekspertów od finansów.
Wyższa płynność, rentowność czy bezpieczeństwo: na co położyć nacisk w
planie finansowym?
Których kontrahentów kredytować, a których nie?
Co poprawić w finansach firmy, aby dostawcy, banki i klienci lepiej ją oceniali?
Czy możesz pozwolić sobie na wzrost kosztów stałych i zobowiązań?
Czy gdyby dziś Twoja firma weszła na giełdę, inwestorzy kupiliby jej akcje?
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Planowanie finansowe
1.1. Istota planowania finansowego w przedsiębiorstwie
1.2. Etapy planowania
1.3. Hierarchia planów organizacyjnych
1.3.1. Planowanie strategiczne
1.3.2. Planowanie operacyjne
1.4. Planowanie finansowe
Rozdział 2. Analiza finansowa
2.1. Przedmiot i zakres analizy finansowej
2.2. Metody stosowane w analizie finansowej
Rozdział 3. Sprawozdania finansowe
3.1. Sprawozdania finansowe i ich analiza wstępna
3.1.1. Analiza bilansu przedsiębiorstwa
3.1.2. Analiza rachunku zysku i strat
3.2. Analiza wskaźnikowa
3.2.1. Wskaźniki płynności finansowej
3.2.2. Wskaźniki zadłużenia
3.2.3. Wskaźniki efektywności
3.2.4. Wskaźniki rentowności
3.2.5. Wskaźniki wartości rynkowej
3.3. Model du Ponta
3.4. Dźwignia operacyjna
3.5. Dźwignia finansowa (DFL)
3.6. Dźwignia łączna (DTL)
3.7. Próg rentowności
Rozdział 4. Długoterminowe źródła finansowania
4.1. Finansowanie długoterminowe
4.1.1. Długoterminowe kredyty bankowe i pożyczki
4.1.2. Emisja obligacji jako alternatywa dla kredytu
4.1.3. Leasing
Rozdział 5. Finansowanie krótkoterminowe
5.1. Kredyt w rachunku bieżącym
5.2. Kredyt w rachunku kredytowym
5.3. Kredyty wekslowe
5.4. Kredyt lombardowy
5.5. Kredyt kupiecki
Rozdział 6. Forfaiting
6.1. Rodzaje forfaitingu
6.2. Zalety i wady forfaitingu
Rozdział 7. Koszty pozyskiwania kapitału
7.1. Koszt kapitału obcego
7.2. Koszt kapitału własnego
7.3. Koszt akcji uprzywilejowanych
Przykład 7.3.1.
Przykład 7.3.2.
7.4. Koszt zysków zatrzymanych
Przykład 7.4.1.
Przykład 7.4.2.
Przykład 7.4.3.
7.5. Koszt nowej emisji akcji zwykłych
Przykład 7.5.1.
Przykład 7.5.2.
7.6. Średni ważony koszt kapitału
Przykład 7.6.1.
Przykład 7.6.2.
7.7. Krańcowy koszt kapitału
Przykład 7.7.1.
Przykład 7.7.2.
Skorowidz
152 strony, A5, miękka oprawa