ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DLACZEGO MĄDRZY LUDZIE POPEŁNIAJĄ GŁUPSTWA FINANSOWE?


BELSKY G. GILOVICH T. /PRZESTAŃ MARNOWAĆ PIENIĄDZE I ZARABIAJ NAPRAWDĘ

wydawnictwo: ONE PRESS HELION , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 39.99 Twoja cena  37,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Zabawne finanse
  • Kiedy grać, a kiedy dać za wygraną
  • Ekonomia na rynku nieruchomości
  • Zbawienne oszczędności
  • Topienie pieniędzy w błocie
  • Przytępiony zmysł liczbowy
  • Porada dla miłośników loterii
  • Kotwice, czyli sposób myślenia
  • Efekt fizzbo
  • Bieg z bykami
  • Opór wobec pokusy

I dlaczego Ty, będąc całkiem rozsądnym człowiekiem, podejmujesz czasem tak nierozważne decyzje finansowe? I dlaczego ja, w pełni władz umysłowych, nabywam akcje zwykle na chwilę przed bessą? Dlaczego nasi sąsiedzi przepłacają, kupując mieszkanie, a inni uzyskują zbyt niską cenę przy jego sprzedaży? Wreszcie, dlaczego tak wielu ludzi wydaje więcej, gdy płacą kartą, niż kiedy płacą gotówką? Niestety, zarówno na rynku akcji, rynku nieruchomości, jak i w supermarkecie większość z nas popełnia kolejne błędy, które w skali roku słono nas kosztują.

Na szczęście wiele najpowszechniejszych i najbardziej kosztownych finansowych niedociągnięć można rozpoznać i naprawić dzięki odkryciom "ekonomii behawioralnej". Ekonomia behawioralna jest dziedziną łączącą dokonania ekonomii oraz psychologii. Zajmuje się procesami podejmowania przez nas decyzji związanych z finansami. Bada, dlaczego ludzkie zachowania nie zawsze są egoistyczne, czemu konsumenci nie postępują zgodnie z logiką ekonomii oraz dlaczego przedkładają pewne dobra nad inne mimo tej samej wymiernej wartości.

W tej książce Gary Belsky, nagradzany dziennikarz, i Thomas Gilovich, jeden z wiodących ekspertów w tej nowej, rozwijającej się dopiero dziedzinie, wyjaśniają, dlaczego ludzie wydają, inwestują, oszczędzają, pożyczają i - co najważniejsze - marnują pieniądze.

W dowcipny i przystępny sposób omawiają różnego rodzaju zjawiska (dawanie napiwków, hazard, katastrofy samolotów, loterie i teleturnieje), aby na ich przykładzie przedstawić założenia ekonomii behawioralnej. Nade wszystko jednak autorzy podają dziesiątki praktycznych wskazówek, które umożliwiają eliminację czynników skłaniających Cię do podejmowania mniej trafnych decyzji finansowych.


Spis treści:

Wprowadzenie. Dlaczego mądrzy ludzie popełniają głupstwa finansowe (7)
Wstęp do ekonomii behawioralnej - nauki, która zmienia sposób patrzenia na życie.
Rozdział 1. Pieniądz pieniądzowi nierówny (27)
Dlaczego "księgowanie mentalne" może być korzystne i dlaczego może nas słono kosztować?
Rozdział 2. Kiedy sześć sztuk czegoś okazuje się czymś innym niż pół tuzina czegoś innego (53)
Dlaczego "niechęć do straty" i "efekt utopionych kosztów" powstrzymują nas przed wycofywaniem się z błędnych decyzji finansowych?
Rozdział 3. Znane zło (87)
Dlaczego "efekt status quo" i "efekt posiadania" utrudniają nam podejmowanie decyzji finansowych?
Rozdział 4. Przytępiony zmysł liczbowy (117)
"Złudzenie pieniądza", "efekt wielkości" i inne szkodliwe skutki nieświadomości reguł matematyki i prawdopodobieństwa.
Rozdział 5. Zarzucanie kotwicy (141)
Dlaczego "kotwiczenie" i "efekt potwierdzenia" skłaniają nas do podejmowania ważnych decyzji finansowych na podstawie nieistotnych informacji?
Rozdział 6. Pułapka ego (165)
"Nadmierna pewność siebie" i konsekwencje przeceniania własnej wiedzy.
Rozdział 7. Stado i poczta pantoflowa (193)
"Komunikacja kaskadowa" i ryzyko związane z przywiązywaniem nadmiernej wagi do cudzych decyzji finansowych.
Rozdział 8. Bagaż emocjonalny (219)
Rola emocji w procesie podejmowania decyzji. Czego nie wiemy o własnych uczuciach?
Wnioski. Co teraz? (243)
Zasady do rozważenia i kroki do podjęcia.
Postscriptum. Dochód psychologiczny (261)
Podziękowania (265)


272 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024