ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 137.49 130,62   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE KOSZTAMI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH W OKRESIE DEKONIUNKTURY


CAPUTA W. SZWAJCA D. RED.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 77.99 Twoja cena  74,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Postępujący proces globalizacji przyczynia się do rosnącej współzależności gospodarek narodowych. Stąd też załamanie gospodarcze, jakie nastąpiło w gospodarce światowej w 2008 r., odnosi się zarówno do szczebla globalnego, regionalnego, jak i pojedynczego przedsiębiorstwa.

Spowolnienie wzrostu gospodarczego ma miejsce również w Polsce. Dało się ono odczuć w trojaki sposób, poprzez:
- osłabienie kursu złotego,
- wyraźny spadek dynamiki produkcji oraz
- ograniczenie dostępności akcji kredytowych zarówno wobec kredytobiorców indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

Wskazane wyżej zjawiska, osłabiając kondycje ekonomiczno-finansową wielu przedsiębiorstw, wymusiły konieczność podejmowania działań ukierunkowanych na poszukiwanie szans na przetrwanie. Konsekwencją tego jest nie tylko redefinicja celów, lecz również poszukiwanie nowych koncepcji, metod i instrumentów zarządzania, szczególnie w obszarze kosztów.

Problemom tym poświęcono niniejsze opracowanie, które z uwagi na szerokie spektrum zagadnień koncentruje się na:

* zachowaniu i zmianie wartości przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury,
* koncepcjach, metodach i instrumentach zarządzania kosztami,
* wpływie dekoniunktury na poziom i strukturę kosztów pracy,
* koncepcjach budowania kapitału klienta
* instrumentach zarządzania ryzykiem w okresie dekoniunktury.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I
Zachowania przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury

1. Orientacja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury gospodarczej . Renata Sękowska
1.1. MSP  z perspektywy pięciu lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej
1.2. Doświadczenia europejskich przedsiębiorstw w drodze do internacjonalizacji w świetle badań literaturowych
1.3. Determinanty internacjonalizacji MSP
Bibliografia

2. Konsolidacja jako forma ograniczania kosztów przedsiębiorstw w okresie kryzysu gospodarczego  Alina Gorczyńska
2.1. Redukcja kosztów jako szansa na przetrwanie lub rozwój przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego
2.2. Możliwości redukcji kosztów w ramach konsolidacji przedsiębiorstw
2.3. Konsolidacja jako forma ograniczania kosztów na przykładzie Mediatel
Bibliografia

3. Zależność krajów rozwijających się od korporacji transnarodowych - koszty i korzyści - Eric Ambukita
3.1. Korporacja transnarodowa i jej istota
3.2. Motywy i formy międzynarodowej działalności korporacji transnarodowych
3.3. Koszty i korzyści zależności
Bibliografia

Część II
Zarządzanie kosztami w okresie dekoniunktury

1. Zarządzanie kosztami gospodarowania zasobami wiedzy w przedsiębiorstwie - Jan Ostoj
1.1. Wiedza jako zasób
1.2. Gospodarowanie zasobem wiedzy - alokacja
1.3. Efektywność gospodarowania zasobem wiedzy
Bibliografia

2. Controlling finansowy jako narzędzie zarządzania kosztami przedsiębiorstwa - Wiesław Janik
2.1. Controlling w budowaniu wartości przedsiębiorstwa
2.2. Istota controllingu finansowego
2.3. Wielopoziomowy rachunek wyników
2.4. Strategiczna karta dokonań
Bibliografia

3. Sposoby redukcji kosztów w warunkach kryzysu gospodarczego - Maria Sierpińska, Arkadiusz Kustra
3.1. Metody obniżki kosztów w przedsiębiorstwach
3.2. Koszty wynagrodzeń
3.3. Koszty zużycia materiałów, energii i usług obcych
3.4. Koszty finansowe
3.5. Wpływ poziomu przychodów na koszty
Bibliografia

4. Koncepcja systemu doradczego wspomagającego szacowanie kosztów projektów innowacyjnych - Przemysław Misiurski, Ryszard Knosala
4.1. Pojęcie innowacji
4.2. Istota i rodzaje innowacji
4.3. Koszty generowane przez projekty innowacyjne˙
4.4. Koncepcja systemu doradczego wspomagającego szacowanie kosztów projektów innowacyjnych
Bibliografia

5. Zarządzanie kosztami w zakładzie opieki zdrowotnej - Bogusław Jędrzejas
5.1. Koszty w procesie kształtowania świadczeń zdrowotnych
5.2. Rachunek kosztów jako źródło informacji o kosztach ZOZ
5.3. Ewidencja kosztów na potrzeby zarządzania ZOZ
Bibliografia

6. Dylematy związane ze stosowaniem kosztowych metod kalkulacji cen transferowych   Danuta Langer
6.1. Zasada swobody umów a preferowane metody kalkulacji cen transferowych
6.2. Istota metody rozsądnej marży (koszt plus)
6.3. Kosztowe uwarunkowania metody rozsądnej marży (koszt plus )
6.4. Narzut marży brutto w metodzie rozsądnej marży ( koszt plus )  dylematy
Bibliografia

Część III
Wpływ dekoniunktury na poziom i strukturę kosztów pracy

1. Koszty pracy a konkurencyjność gospodarki - Mariusz Zieliński
1.1. Pojęcie kosztów pracy i konkurencyjności
1.2. Składniki kosztów pracy
1.3. Koszty pracy jako wskaźnik konkurencyjności gospodarki
1.4. Analiza kosztów pracy w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej
Bibliografia

2. Koszty pracy a regulacja rynku pracy - Franciszek Grzesiok
2.1. Specyfika nakładów pracy
2.2. Kosztowa funkcja płacy
2.3. Instytucjonalne determinanty kosztów pracy
2.4. Płaca minimalna  ekonomiczne i społeczne konsekwencje
2.5. Koszty pracy a problem delokalizacji
Bibliografia

3. Koszty personalne a kapitał intelektualny - Maria Paździor
3.1. Istota kosztów pracy
3.2. Koszty pracy a inwestycja w kapitał ludzki
Bibliografia

4. Wpływ dekoniunktury gospodarczej na zatrudnienie w publicznej służbie zdrowia - Grażyna Storoniak-Palczak
4.1. Zatrudnieniowe implikacje spadkowej fazy cyklu koniunkturalnego
4.2. Podstawowe modele racjonalizacji zatrudnienia w destabilizacyjnych warunkach   gospodarki
4.3. Ocena poziomu zatrudnienia w publicznej placówce szpitalnej w okresie osłabienia koniunktury gospodarczej
4.4. Diagnoza stanu według wyników studiów empirycznych 
Bibliografia

Część IV
Budowanie kapitału klienta w okresie dekoniunktury

1. Total Productive Maintenance w procesie budowania kapitału klienta - Wiesława Caputa
1.1. Logika klienta jako podstawa budowania wartości przedsiębiorstwa
1.2. Strategia Kaizen w procesie kreowania kapitału klienta
1.3. tpm w strategii Kaizen
1.4. TPM w praktyce przedsiębiorstw
Bibliografia

2. Koszty budowania lojalności klienta - Danuta Szwajca
2.1. Etapy budowania lojalności klienta
2.2. Koszty pozyskiwania klientów
2.3. Koszty utrzymywania klientów
Bibliografia

3. Proces kształtowania efektywnych relacji z klientami przedsiębiorstwa - Ewa Stawiarska
3.1. Zbudowanie struktury organizacyjnej opartej na procesach - niezbędne działanie procesu kształtowania efektywnych relacji z klientami przedsiębiorstwa
3.2. Stworzenie strategii i planów marketingowych nakierowanych na najbardziej zyskowne segmenty rynku
3.3. Analiza kosztowa utrzymywanych relacji z klientami
3.4. Zakwalifikowanie klientów do "grup zyskowności "
3.5. Stworzenie strategii relacji z wyłonionymi grupami klientów - piąta czynność procesu kształtowania efektywnych relacji z klientami przedsiębiorstwa
3.6. Działania poprawiające rentowność klientów
Bibliografia

4. Wartość dla właścicieli a wartość dla klienta - metodyka analizy kosztów - Ewa Kulińska
4.1. Kategoria wartości
4.2. Wartość dla klienta, wartość dla przedsiębiorstwa
4.3. Metodyka analizy kosztów
Bibliografia

Część V
Instrumenty zarządzania ryzykiem w okresie dekoniunktury

1. Analiza dyskryminacji jako metoda oceny ryzyka upadłości przedsiębiorstwa - Arkadiusz Wawiernia
1.1. Formalne warunki upadłości przedsiębiorstwa
1.2. Wybrane modele upadłości przedsiębiorstwa
1.3. Polskie modele predykcji upadłości przedsiębiorstwa

2. Wpływ koncentracji zasobów finansowych na ryzyko i koszt kapitału w procesie inwestycyjnym - Aneta Michalak
2.1. Ryzyko wynikające z koncentracji zasobów finansowych - wprowadzenie
2.2. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapitałodawcy
2.3. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapitałobiorcy˙˙˙
2.4. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapitałobiorcy i kapitałodawcy
2.5. Koszt kapitału na tle koncentracji zasobów finansowych w procesie inwestycyjnym
Bibliografia

3. Ubezpieczenia jako metoda restytucji zasobów - Izabela Jonek-Kowalska, Arkadiusz Wawiernia
3.1. Istota ubezpieczeń
3.2. Różnorodność rozumienia ubezpieczeń

Część VI
Zmiana wartości przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury

1. Wpływ kryzysu na strukturę kosztów spółek z indeksu WIG-Spożywczy i WIG-Budownictwo - Artur Paździor
1.1. Klasyfikacje kosztów
1.2. Zmiany w strukturze kosztów własnych sprzedanych produktów spółek giełdowych z indeksu WIG-Spożywczy
1.3. Zmiany w strukturze kosztów własnych sprzedanych produktów spółek giełdowych z indeksu WIG-Budownictwo
Bibliografia

2. Wartość przedsiębiorstwa w warunkach dekoniunktury - Ewa Jabłońska-Kośmider
2.1. Wartość przedsiębiorstwa
2.2. Kapitał intelektualny jako źródło wartości przedsiębiorstwa
2.3. Kapitał intelektualny w warunkach recesji
Bibliografia

3. Ocena wpływu kryzysu gospodarczego na poziom kosztów i wyniki finansowe przedsiębiorstw na przykładzie branży paliwowej i telekomunikacyjnej - Izabela Jonek-Kowalska
3.1. Koszty i wyniki podstawowej działalności przedsiębiorstw - ujęcie teoretyczne
3.2. Recesja a koszty i wyniki finansowe przedsiębiorstw
3.3. Koszty i wyniki finansowe przedsiębiorstw branży paliwowej i telekomunikacyjnej w dobie kryzysu gospodarczego
Bibliografia

4. Wybrane aspekty wyników finansowych przedsiębiorstw branży odzieżowej w okresie dekoniunktury - Iwetta Pardela, Paweł Nowodziński
4.1. Istota i elementy wyniku finansowego
4.2. Działalność Próchnik SA
4.3. Analiza struktury i dynamiki danych wpływających na wynik finansowy przedsiębiorstwa Próchnik SA w latach 2006-2008
4.4. Ocena rentowności działalności spółki Próchnik SA
Bibliografia


300 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025