ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYCENA I KSZTAŁTOWANIE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA


JAKI A.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2008, wydanie IV

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce w zarysie przedstawiono zagadnienia związane z wyceną przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem warstwy teoretyczno-metodycznej podjętej problematyki.

Ukazano uregulowania formalnoprawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw oraz przesłanki i procedury wyceny, a także omówiono stosowane w praktyce metody wyceny przedsiębiorstwa. Z uwagi na szybki rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (value based management) oraz na przeobrażania, jakim w związku z tym podlegają systemy oceny efektywności przedsiębiorstw, w publikacji scharakteryzowano także istotę, narzędzia oraz znaczenie pomiaru i oceny procesów kształtowania wartości przedsiębiorstwa.

Szczegółowo przedstawiono następujące zagadnienia:

- specyfika wyceny przedsiębiorstwa jako dobra gospodarczego
- uwarunkowania prowadzenia wyceny przedsiębiorstw
- charakterystyka majątkowych, dochodowych i mieszanych metod wyceny
- przesłanki i wyznaczniki kształtowania wartości przedsiębiorstw.

Publikacja zainteresuje przede wszystkim studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, wycena przedsiębiorstw jest już bowiem od dłuższego czasu tematem wykładów, ćwiczeń i seminariów. Zakres przedmiotowy niniejszej książki jest dostosowany do obowiązującego programu nauczania dla polskich uczelniach ekonomicznych.


Spis treści:

O autorze
Wstęp

1. Przedsiębiorstwo jako obiekt wyceny
Restrukturyzacja procesów gospodarczych a wycena przedsiębiorstw w Polsce
Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa
Wartość jako kategoria ekonomiczna a przedsiębiorstwo
Wartość w strukturze celów przedsiębiorstwa
Zakresy wyceny przedsiębiorstwa i determinanty jego wartości

2. Uwarunkowania i elementy wyceny przedsiębiorstwa
Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa
Przesłanki i funkcje wyceny przedsiębiorstwa
Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa
Procedura wyceny przedsiębiorstwa
Uwzględnianie zmiany wartości kapitału w czasie w wycenie przedsiębiorstwa

3. Metody wyceny przedsiębiorstw
Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw
Metody majątkowe w procesie wyceny przedsiębiorstwa
Dochodowa wycena przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwo jako forma inwestycji
Wartość reputacji w mieszanych metodach wyceny przedsiębiorstwa
Syntetyczne ujęcie metod wyceny - rachunek pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa

4. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa
Globalne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw
Ewolucja typów własności a kontrola właścicielska w przedsiębiorstwie
Kształtowanie wartości w procesie pomiaru i oceny efektywności przedsiębiorstwa
Determinanty kreowania wartości przedsiębiorstwa
Kreowanie wartości w ocenie efektywności restrukturyzacji przedsiębiorstwa
Kreowanie wartości jako podstawa motywowania w przedsiębiorstwie

Zakończenie
Literatura
Wybrane akty prawne
Indeks


199 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024