W książce w zarysie przedstawiono zagadnienia związane z wyceną
przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem warstwy teoretyczno-metodycznej
podjętej problematyki. 
Ukazano uregulowania formalnoprawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw oraz
przesłanki i procedury wyceny, a także omówiono stosowane w praktyce metody wyceny
przedsiębiorstwa. Z uwagi na szybki rozwój koncepcji zarządzania wartością
przedsiębiorstwa (value based management) oraz na przeobrażania, jakim w związku z tym
podlegają systemy oceny efektywności przedsiębiorstw, w publikacji scharakteryzowano
także istotę, narzędzia oraz znaczenie pomiaru i oceny procesów kształtowania
wartości przedsiębiorstwa. 
Szczegółowo przedstawiono następujące zagadnienia: 
- specyfika wyceny przedsiębiorstwa jako dobra gospodarczego
- uwarunkowania prowadzenia wyceny przedsiębiorstw
- charakterystyka majątkowych, dochodowych i mieszanych metod wyceny 
- przesłanki i wyznaczniki kształtowania wartości przedsiębiorstw.
Publikacja zainteresuje przede wszystkim studentów i wykładowców uczelni
ekonomicznych, wycena przedsiębiorstw jest już bowiem od dłuższego czasu tematem
wykładów, ćwiczeń i seminariów. Zakres przedmiotowy niniejszej książki jest
dostosowany do obowiązującego programu nauczania dla polskich uczelniach ekonomicznych. 
Spis treści: 
O autorze 
Wstęp 
1. Przedsiębiorstwo jako obiekt wyceny 
Restrukturyzacja procesów gospodarczych a wycena przedsiębiorstw w Polsce 
Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa
Wartość jako kategoria ekonomiczna a przedsiębiorstwo 
Wartość w strukturze celów przedsiębiorstwa 
Zakresy wyceny przedsiębiorstwa i determinanty jego wartości 
2. Uwarunkowania i elementy wyceny przedsiębiorstwa 
Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa 
Przesłanki i funkcje wyceny przedsiębiorstwa 
Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa 
Procedura wyceny przedsiębiorstwa 
Uwzględnianie zmiany wartości kapitału w czasie w wycenie przedsiębiorstwa 
3. Metody wyceny przedsiębiorstw 
Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw 
Metody majątkowe w procesie wyceny przedsiębiorstwa 
Dochodowa wycena przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwo jako forma inwestycji 
Wartość reputacji w mieszanych metodach wyceny przedsiębiorstwa 
Syntetyczne ujęcie metod wyceny - rachunek pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa 
4. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa 
Globalne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw 
Ewolucja typów własności a kontrola właścicielska w przedsiębiorstwie 
Kształtowanie wartości w procesie pomiaru i oceny efektywności przedsiębiorstwa 
Determinanty kreowania wartości przedsiębiorstwa 
Kreowanie wartości w ocenie efektywności restrukturyzacji przedsiębiorstwa 
Kreowanie wartości jako podstawa motywowania w przedsiębiorstwie 
Zakończenie 
Literatura 
Wybrane akty prawne 
Indeks
199 stron, B5, miękka oprawa
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.