ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 63.00 59,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ROLE I UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKIE. SEKRETY SUKCESU I KARIERY


PENC J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 63.00 Twoja cena  59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Role i umiejętności menedżerskie jest pozycją traktującą o skutecznych liderach w skutecznym działaniu, o tym, jacy powinni być menedżerowie, jakie wypełniają funkcje i w jaki sposób, jak postępują, a jak powinni postępować jako ludzie czynu, którym powierza się majątek narodowy oraz los innych ludzi i oczekuje się, że będą odpowiedzialnie używać swej władzy.

Wyzwania przyszłości i procesy integracji tworzą nowy paradygmat zarządzania, który zmienia zasadniczo status i obowiązki menedżera. Menedżerowie muszą stawać się liderami, którzy wiedzą czego chcą, dlaczego tego chcą i jak można to osiągnąć, a także potrańą przekonać innych do własnych wizji, by zapewnić sobie ich współpracę i wsparcie. Muszą więc sięgać po nowe wartości i instrumenty, zmieniać styl funkcjonowania swych organizacji, aby sprostać zadaniom stawianym przez nowe cele wynikające z potrzeb humanizacji biznesu. To zaś wymaga nowego nastawienia umysłu, nowego spojrzenia i percepcji, tworzenia i wdrażania nowatorskich koncepcji i rozwiązań. Praktycznych wskazówek i sugestii może im dostarczyć w tym zakresie nauka. Wiele z nich zawiera niniejsza książka.


Józef Penc - profesor zwyczajny Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują takie dziedziny jak: zarządzanie (w tym strategiczne i międzynarodowe), marketing, innowatyka, ekonomika pracy, ergonomia i ekologia. Z tego zakresu prowadzi wykłady dla studentów i kadry kierowniczej przemysłu i oświaty. Jest autorem ok. 500 artykułów i 27 książek, w których podejmuje problemy skutecznego zarządzania i społecznie odpowiedzialnych zachowań przedsiębiorstw, które generują nowe role i umiejętności menedżerskie bardziej odpowiadające potrzebom integracji i wyzwaniom przyszłości.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. NOWOCZESNA ORGANIZACJA I JEJ ATRYBUTY
Organizacje i ich zachowania w otoczeniu
Tworzenie organizacji opartej na wiedzy
Projektowanie i doskonalenie struktury organizacyjnej
Doskonalenie organizacji procesów i operacji

Rozdział 2. MENEDŻEROWIE W NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI
Menedżer i jego funkcje w organizacji
Władza menedżerska i sposoby jej sprawowania

Rozdział 3. UMIEJĘTNOŚCI PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI
Decydowanie jako sztuka rozwiązywania problemów w organizacji
Rola informacji w podejmowaniu decyzji
Rola grupy w podejmowaniu decyzji

Rozdział 4. UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA PRZYSZŁOśCI FIRMY
Perspektywiczne myślenie i działanie
Tworzenie systemu troski o klienta

Rozdział 5 UMIEJĘTNOśCI WSPÓŁDZIAŁANIA Z LUDŹMI
Zachowanie ludzi w organizacji
Więzi i grupy w organizacji
Skuteczne kierowanie pracownikami

Rozdział 6 UMIEJĘTNOśCI DOSKONALENIA KULTURY, WIZERUNKU I REPUTACJI FIRMY
Tworzenie kultury odpowiadającej strategii
Doskonalenie wizerunku i reputacji firmy

Rozdział 7 SAMODOSKONALENIE MENEDŻERA I KREOWANIE KARIERY
Rozwój umiejętności, doskonalenie siebie i organizacji pracy
Planowanie i realizacja osobistego planu kariery

Zakończenie
Spis tabel
Spis rysunków


336 stron, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024