ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.50 48,93   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

W STRONĘ KWALITOLOGII ZASOBÓW LUDZKICH


LIPKA A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka kierowana jest do pracowników działów personalnych, menedżerów ds. personalnych, do kadry kierowniczej przedsiębiorstw, jak i studentów na kierunku Zarządzanie zasobami ludzkimi i ich wykładowów.

Konkurowanie przez jakość było od dawna jedną z uznanych strategii uzyskiwania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku. Wmiarę rozwoju globalizacji rynku i intensyfikacji konkurencji, kwestia jakości w tym kształtowania jakości zasobów ludzkich nabiera coraz większego znaczenia w walce konkurencyjnej, a przede wszystkim w tworzeniu potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz w wycenie jego wartości na rynku. Przedmiotem analizy recenzowanej książki jest problematyka zarządzania jakością zasobów ludzkich oraz problematyka ekonomiki jakości zasobów ludzkich. Problemy te, niejako z istoty wchodzą w zakres kwalitologii, interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy, zajmującej się wszystkimi aspektami, całokształtem zagadnień jakości, stąd tytuł "W stronę kwalitologii zasobów ludzkich". Autorka książki słusznie zakłada, że stan rozwoju dyscyplin: zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie jakością stwarza wystarczające podstawy do wzajemnego transferu osiągnięć teoretycznych i najlepszych praktyk, z uwzględnieniem specyfiki każdej z dyscyplin.
Dr hab. Mirosława Rybak,
prof. nadzw. i wieloletni wykładowca w Katedrze Gospodarowania Zasobami Pracy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie


Prof. dr hab. Anna Lipka - absolwentka Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie. Stypendystka Deutscher Akademischer Austauschdienst (Uniwersytet w Trewirze). Od ponad dwudziestu lat wykładowca na Wydziale Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Opublikowała dotychczas osiem książek, m. in.: Marketing stanowisk pracy (1998), Strategie personalne firmy (2000), Logistyka personalna. Temporalne, kosztowe i jakościowe aspekty zarządzania zasobami ludzkimi (2001), Ryzyko personalne. Szanse i zagrożenia zarządzania zasobami ludzkimi (2002), Współdziałanie. Zmierzch rywalizacji pracowników? Pro- i antyrywalizacyjne narzędzia personalne (2004).


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI A ROZWÓJ NAUKI O ZARZĄDZANIU I WSPÓŁCZESNE REALIA EKONOMICZNO-SPOŁECZNE

1.1. Wątki kwalitologiczne w ewolucji funkcji personalnej
1.2. Miejsce jakości zasobów ludzkich w tradycyjnych systemach zarządzania jakością i w TQM
1.3. Jakość a wartość zasobów ludzkich
1.4. Jakość zasobów ludzkich jako determinanta konkurencyjności przedsiębiorstw
1.5. Wychodzenie z kryzysu a zasoby ludzkie i ich jakość
1.6. Globalizacja a jakość zasobów ludzkich
1.7. Rola jakości zasobów ludzkich w zarządzaniu przedsiębiorstwem przyszłości
Zadania

Rozdział 2. INTERPRETACJE I MOŻLIWOŚCI OPERACJONALIZACJI POJĘCIA JAKOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI

2.1. Kontekst stosowania pojęcia jakości zasobów ludzkich w literaturze przedmiotu. Pojęcia pokrewne
2.2. Definicje jakości zasobów ludzkich sformułowane na bazie uniwersalnych pojęć
2.3. Atrybuty zasobów ludzkich wysokiej jakości
2.4. Elementarne składniki konstyuujące jakości cząstkowe
2.5. Jakości cząstkowe a jakość w wymiarze syntetycznym
2.6. Strategiczne determinanty interpretacji jakości zasobów ludzkich
2.7. Kulturowe determinanty interpretacji jakości zasobów ludzkich
2.8. Psychologiczne wartościowanie jakości i poziomy jakości zasobów ludzkich organizacji
Zadanie

Rozdział 3. WYBRANE METODY DIAGNOZY JAKOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI

3.1. Akceptacja potrzeby diagnozy
3.2. Typologia metod analizy i oceny
3.3. Przeglądy jakości zasobów ludzkich
3.4. Usytuowanie zasobów ludzkich w łańcuchu jakości
3.5. Identyfikacja luki jakościowej
3.6. Określanie tempa erozji kwalifikacji pracowników
3.7. Analiza zaufania w organizacji
3.8. Ustalanie zmian w lojalności pracowników
3.9. Możliwości i bariery stosowania analizy kwalitonomicznej
Zadanie

Rozdział 4. DROGI I GRANICE KSZTAŁTOWANIA JAKOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI

4.1. Jakość zarządzania zasobami ludzkimi a jakość zasobów ludzkich
4.2. Typologia instrumentów kształtowania jakości zasobów ludzkich
4.3. Polityka rekrutacyjno-derekrutacyjna
4.4. Inwestowanie w pracowników
4.5. Motywowanie a jakość zasobów ludzkich
4.6. Kształtowanie zaufania
4.7. Kreowanie lojalności
4.8. Kształtowanie klimatu kreatywności
4.9. Stymulowanie przedsiębiorczości
4.10. Zmiany w strukturze załogi według wieku a procesy kształtowania jakości zasobów ludzkich
4.11. Rola realokacji pracowników w kreowaniu jakości zasobów ludzkich
4.12. Zarządzanie wiedzą a jakość zasobów ludzkich
4.13. Cykl rozwoju rynkowego firmy a dobór instrumentów kształtowania jakości zasobów ludzkich
4.14. Controlling pozyskiwania i utrzymywania zasobów ludzkich o wysokiej jakości
Zadania
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tablic

220 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024