Od tradycyjnego działu kadr do współczesnego HR
- Metody pomiaru kompetencji
- System wynagradzania oparty na kompetencjach
- Wyniki badań: skuteczność modeli kompetencyjnych w firmach w USA
Czym tradycyjny dział kadr różni się od współczesnego działu HR?
Dział HR nie izoluje się od reszty organizacji, ale pomaga jej we wszystkim, co
wiąże się z zarządzaniem pracą ludzi. Podsuwa rekrutów tak dobrych, że kierownicy w
całej firmie pytają: "Skąd oni ich biorą?". Regularnie mierzy efektywność
i wydajność pracowników. Proponuje lepsze zasady premiowania. Informuje kierowników
liniowych o tym, że ich podwładni są przeciążeni. Projektuje szkolenia szyte na
miarę. I pomaga pracownikom odkrywać ich mocne i słabe strony. Oto korzyści, jakie
daje organizacji kompetencyjny model zarządzania kadrami i oparty na nim dział HR.
Niezależnie od tego, czy jesteś w dziale kadr kierownikiem czy specjalistą, poznaj
metody i techniki HR stosowane w organizacjach na całym świecie, wsparte wnioskami
teoretyków i potwierdzone wynikami sondaży przeprowadzonych w USA:
- znajdowanie i wspieranie pracowników godnych naśladowania,
- określanie wymiernych rezultatów, jakie daje firmie sprawny dział HR,
- metoda oceny kompetencji dla danego stanowiska (JCAM),
- metoda menu kompetencji,
- określanie kompetencji drogą wywiadu zogniskowanego,
- przygotowanie ścieżki kariery w organizacji.
Spis treści
Przedmowa
Część I Nowe spojrzenie
Rozdział 1. Dlaczego nie wystarczy skoncentrować się na stanowisku
Rozdział 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach - przegląd praktyk
Część II Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
Rozdział 3. Potrzeba zastosowania metod zarządzania zasobami ludzkimi opartego na
kompetencjach
Rozdział 4. Planowanie działań z zakresu HR oparte na kompetencjach
Rozdział 5. Rekrutacja i selekcja pracowników oparte na kompetencjach
Rozdział 6. Szkolenie pracowników oparte na kompetencjach
Rozdział 7. Zarządzanie wynikami pracy oparte na kompetencjach
Rozdział 8. Nagradzanie pracowników oparte na kompetencjach
Rozdział 9. Rozwój pracownika oparty na kompetencjach
Część III Tworzenie systemu zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach
Rozdział 10. Przeniesienie do zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach
Rozdział 11. Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach - spojrzenie w
przyszłość
Dodatki
A Najczęściej zadawane pytania dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi opartego na
kompetencjach
B Dalsze rozważania na temat rozwoju pracowników
C Przykłady metod oceny rozwoju osobistego
D Zarządzanie rozwojem pracowników i procesem sukcesji
Skorowidz
345 stron, B5, twarda oprawa