ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.50 56,53   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ZAWODOWYMI A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW


MOCZYDŁOWSKA J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 59.50 Twoja cena  56,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem pracy jest:

1. Krytyczna analiza teorii kompetencji i zarządzania kompetencjami prowadząca do rozstrzygnięcia dylematów i sprzeczności definicyjnych oraz terminologicznych.

Ustalenie relacji problematyki kompetencji do teorii kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą oraz zarządzania talentami. Synteza i porządkowanie dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie zarządzania kompetencjami i kompetencyjnych systemów motywowania.

2. Próba stworzenia modelu kompetencyjnego systemu motywowania syntetyzującego teorie motywowania, w tym zintegrowany model motywacji.

Opracowanie autorskiego modelu kompetencyjnego systemu motywowania uwzględniającego wzajemne oddziaływanie kompetencji pracowników i strategii organizacji.

3. Konfrontacja teorii z praktyką - analiza uwarunkowań, przebiegu i skutków wykorzystania metod właściwych dla zarządzania kompetencjami w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi wybranych przedsiębiorstw (studium przypadków).

Diagnoza mocnych i słabych stron systemów ZKZ w badanych organizacjach, analiza porównawcza.


Praca stanowi interesujący przyczynek do problematyki zarządzania personelem w nowoczesnym przedsiębiorstwie, łącząc zagadnienia budowy, rozwoju i wykorzystania kompetencji zawodowych z procesami motywowania pracowników. Poruszana w pracy tematyka jest istotna z punktu widzenia wykorzystania wiedzy i umiejętności pracowników w działalności innowacyjnej oraz do budowy przewagi konkurencyjnej.

Prof. dr hab. Andrzej Tubielewicz

Recenzowane opracowanie jest głosem w dyskusji poznawczej, jaka toczy się w Polsce od kilku lat w ramach nauk o zarządzaniu na temat zarządzania kompetencjami zawodowymi. Uważam książkę za ciekawą, pożyteczną, porządkującą i wnoszącą nowe wątki poznawcze do ważnego obszaru zarządzania kompetencjami zawodowymi ze szczególnym uwzględnieniem procesów motywacyjnych. Jej konstrukcja jest przejrzysta, a treść przedstawiona w sposób przystępny dla Czytelnika.

Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Istota kompetencji zawodowych
1.1. Koncepcja kompetencji zawodowych jako wynik ewolucji teorii zarządzania
1.2. Definicje kompetencji - dylematy terminologiczne
1.3. Rodzaje kompetencji, ich grupowanie
1.4. Kompetencje a kapitał ludzki i intelektualny

Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami w organizacjach
2.1. Istota, poziomy i cele zarządzania kompetencjami
2.2. Wdrażania systemów zarządzania kompetencjami zawodowymi
2.3. Zarządzanie kompetencjami w teorii i praktyce zarządzania wiedzą
2.4. Zarządzanie kompetencjami a zarządzanie talentami

Rozdział 3. Problematyka kompetencji w teoriach motywowania pracowników
3.1. Kompetencje w teoriach treści
3.2. Kompetencje w teoriach procesu
3.3. Kompetencje w zintegrowanych modelach motywowania

Rozdział 4. Motywacyjny wymiar procesów kadrowych opartych na ZKZ
4.1. Zarządzanie kompetencjami na etapie rekrutacji pracowników
4.2. Motywacyjność kompetencyjnych systemów oceniania
4.3. Motywowanie przez rozwój - miejsce zarządzania kompetencjami w planowaniu karier

Rozdział 5. Wynagradzanie pracowników w procesie zarządzania kompetencjami
5.1. Płaca, jej funkcje
5.2. Składniki wynagradzania, formy płac
5.3. Zarządzanie kompetencjami a wartościowanie pracy i szeregowanie stanowisk
5.4. Efektywność a kompetencje - systemy wynagrodzeń na bazie ZKZ

Rozdział 6. Modelowanie systemu zarządzania kompetencjami
6.1. Modele w ekonomii i w naukach o zarządzaniu
6.2. Modele pracownika i menedżera
6.3. Dynamiczny model motywacyjnego systemu zarządzania kompetencjami

Rozdział 7. Motywowanie w systemie zarządzania kompetencjami zawodowymi - studium przypadków
7.1. Firma Chemiczna Dwory SA - wielofunkcyjny model zarządzania kompetencjami
7.2. Grupa Generali Polska - kompetencje w systemie wynagradzania
7.3. Coca-Cola Hellenic Bottling Company - kompetencyjny model budowania zasobów rezerwowej kadry kierowniczej
7.4. Analiza porównawcza i modelowa

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Wykaz skrótów


294 strony, B5, miękka oprawa

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025