ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.55 53,72   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW


KOPERTYŃSKA M.W.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2015, wydanie II

cena netto: 56.55 Twoja cena  53,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W “nowej gospodarce” – gospodarce opartej na wiedzy, ludzie stanowią najważniejszy zasób, któremu przypisuje się rolę animatora i kreatora konkurencyjności. Przez pracowników firma dociera do klientów, a szanowani pracownicy, szanują klientów, którzy czując się docenieni pozostają wierni firmie, a to ma bezpośrednie przełożenie na zysk firmy i jej akcjonariuszy. Właściwe postępowanie z pracownikami jest warunkiem, aby chcieli oni uruchomić cały swój potencjał, wykazać się kreatywnością i pełnią pomysłów. To pracownicy decydują o sukcesie firmy, z drugiej strony są oni również jej ambasadorami w otoczeniu zewnętrznym. Każdy pracownik odpowiednio zmotywowany, zadowolony ze swojej pracy, przedstawia firmę w pozytywnym świetle w bliższym i dalszym otoczeniu.

W tej książce postanowiono więc zaprezentować całościowo problematykę motywowania pracowników, co jest efektem wieloletnich studiów literaturowych, jak też badań własnych autorki. Przytoczone przykłady praktyczne oraz prezentowane wyniki badań pochodzą z konkretnych, choć tu anonimowych przedsiębiorstw.

Książka adresowana jest do studentów uczelni ekonomicznych oraz wszystkich tych, którzy mają wpływ na kształtowanie systemów motywowania w przedsiębiorstwach, jak też menedżerów wszystkich szczebli (obecnych i przyszłych) we współczesnych organizacjach.


Spis treści:

Wstęp


Rozdział I Przesłanki tworzenia systemu motywowania w przedsiębiorstwie
1.1. Interpretacja pojęć motywacja i motywowanie
1.2. Przegląd teorii motywowania
1.3. Pojęcie systemu motywowania oraz czynniki wpływające na jego kształt
1.4. Oczekiwania pracowników determinantą systemu motywowania


Rozdział II Motywowanie za pomocą plac
2.1. Pojęcie i funkcje płacy
2.2. Założenia tworzenia systemu płac w przedsiębiorstwie
2.3. Formy płac
2.4. Przeszeregowania płacowe


Rozdział III Kształtowanie płacy zasadniczej oraz premiowanie pracowników
3.1. Pojęcie i metody wartościowania pracy
3.2. Wartościowanie kompetencji jako podstawa ustalania płacy zasadniczej
3.3. Wartościowanie pracy oraz wartościowanie kompetencji w praktyce przedsiębiorstw
3.4. Istota i znaczenie premii oraz warunki skutecznego premiowania
3.5. Rozwiązania praktyczne dotyczące premiowania


Rozdział IV Motywowanie pozapłacowe
4.1. Charakterystyka elementów motywowania pozapłacowego
4.2. Pozapłacowe elementy motywowania wykorzystywane w praktyce przedsiębiorstw
4.3. Szkolenie i rozwój oraz awans stanowiskowy
o elementy motywowania pozapłacowego
4.4. Równowaga między pracą zawodową a życiem pozazawodowym pracownika jako czynnik motywowania
4.4.1. Znaczenie pracy oraz czas wolny od pracy
4.4.2. Równowaga między pracą zawodową a życiem pozazawodowym w opinii ankietowanych


Rozdział V Satysfakcja pracowników podstawą oceny systemu motywowania
5.1. Istota i znaczenie satysfakcji pracowników
5.2. Doświadczenia wynikające z badania satysfakcji


Rozdział VI Kształtowanie systemów motywowania podczas postępujących zmian
6.1. Uwarunkowania zmian systemów motywowania
6.2. Zmiany systemów motywowania w małych i średnich firmach
6.3. Motywowanie w czasach kryzysu


Zakończenie
Spis tabel
Literatura


320 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024