Celem pracy jest wskazanie barier w procesie rynkowego kształtowania usług
transportu miejskiego w Polsce, wykraczających poza istotę zachowań podmiotów
charakterystycznych dla konkurencji regulowanej.
Rozważania te stały się podstawą opracowania modelu funkcjonowania
transportu miejskiego w ramach konkurencji regulowanej, wraz ze wskazaniem zakresu
funkcji, jakie powinny realizować zarządy transportu miejskiego.
Celami pośrednimi (drugiego stopnia) są:
1. Opracowanie rozwiązań systemowych w zakresie adaptacji mechanizmów rynkowych w
procesie kształtowania transportu miejskiego i polityki trans
portowej na obszarach zurbanizowanych.
2. Określenie zakresu integracji transportu miejskiego i marketingowego kształtowania
oferty usług, determinujących efektywność funkcjonowania transportu miejskiego z
punktu widzenia realizowanej polityki transportowej.
Spis treści:
Wstęp
1.Konkurencja i struktury rynku
1.1.Istota i mechanizmy konkurencji
1.2.Monopol na rynku
1.3.Konkurencja doskonała i niedoskonała
1.4.Instrumenty konkurencji
2.Konkurencja w funkcjonowaniu transportu miejskiego
2.1.Konkurencja jako determinanta funkcjonowania transportu miejskiego
2.2.Monopol w transporcie miejskim
2.3.Deregulacja w transporcie miejskim
2.4.Konkurencja regulowana w transporcie miejskim
3.Zarządy transportu miejskiego na rynku usług w warunkach konkurencji
regulowanej
3.1.Zadania zarządów transportu miejskiego
3.2.Kształtowanie struktury podmiotowej rynku
3.3.Rola zarządów transportu w realizacji polityki transportowej i społecznej
3.4.Zarządy transportu miejskiego w Polsce i w wybranych miastach Unii Europejskiej
4.Integracja transportu miejskiego w warunkach konkurencji regulowanej
4.1.Dezintegracja transportu miejskiego na obszarach zurbanizowanych
4.2.Zakres integracji transportu miejskiego
4.3.Integrowanie transportu miejskiego
4.4.Uwarunkowania integracji transportu miejskiego w Polsce
5.Efektywność transportu miejskiego w warunkach konkurencji regulowanej.
5.1.Efektywność jako pojęcie
5.2.Miary efektywności ekonomicznej funkcjonowania transportu miejskiego w warunkach
konkurencji regulowanej
5.3.Jakość jako determinanta efektywności transportu miejskiego w warunkach konkurencji
regulowanej
5.4.Efektywność form organizacyjno-prawnych zarządów transportu miejskiego
6.Kształtowanie instrumentów konkurencji i strategii marketingowych w
transporcie miejskim w warunkach konkurencji regulowanej
6.1.Kształtowanie usługi
6.2.Kształtowanie cen
6.3.Kształtowanie dystrybucji
6.4.Kształtowanie promocji
6.5.Zarządzanie personelem
6.6.Strategie marketingowe transportu miejskiego w warunkach konkurencji regulowanej
7.Rozwój transportu miejskiego w warunkach konkurencji regulowanej z punktu
widzenia obowiązujących i przewidywanych zmian w regulacjach
Unii Europejskiej i Polski
7.1.Regulacje Unii Europejskiej jako determinanty funkcjonowania transportu miejskiego w
warunkach konkurencji regulowanej
7.2.Uwarunkowania rozwoju transportu miejskiego w warunkach konkurencji regulowanej w
świetle obowiązujących i przewidywanych
regulacji krajowych
7.3.Ewolucja funkcjonowania transportu miejskiego w warunkach konkurencji regulowanej w
Unii Europejskiej
7.4.Modelowanie funkcjonowania transportu miejskiego w warunkach konkurencji regulowanej
Zakończenie
Załączniki
Załącznik nr 1. Kwestionariusz ankiety e-mailowej
Załącznik nr 2. Analiza modelu przychodów komunikacji miejskiej w Sopocie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
366 stron, B5, oprawa miękka