To bardzo cenne i ważne nowe narzędzie w branży reklamowej autorstwa
dwóch profesjonalistów z jednej z najlepszych agencji.
Bond i Kirshenbaum mają znakomite pomysły na to, jak przebić się przez
szum informacyjny do dzisiejszego klienta.
O. Burtch Drake, prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych
Jeśli chcesz wiedzieć, jak tworzy się innowacyjną, świetną reklamę, musisz to
przeczytać
Valerie Salembier, Esquire
PROLOG
PROSIMY - WYŁĄCZ RADAR, ZANIM ZACZNIESZ LEKTURĘ
Zanim zagłębisz się w ten materiał, mamy do ciebie poważną prośbę:
odłóż swoją ochronną tarczę, wyłącz swój radar. Tak, twój radar. Mówimy do
ciebie.
Każdy z nas posiada radar chroniący go przed reklamami. To nowoczesna reakcja na
sytuację znaną od wieków. Caveat emptor oznacza: "Niech strzeże się
nabywca" i w tym właśnie pomaga ci radar. Radar nastawiony na marketing to obronny
mechanizm lub strategia, która pomaga nam filtrować około tysiąca pięciuset
komunikatów reklamowych, jakie nas codziennie bombardują. Taki nadmiar informacji, w
połączeniu ze zdrową dawką cynizmu, przyczynił się do wytworzenia naszej własnej
osłony radarowej. To nieprzenikniona skorupka, która stwardniała po wielu latach
używania. Niestety, twój radar pomaga ci filtrować wszystkie rodzaje informacji - nawet
treść tej książki.
Właśnie dlatego zachęcamy cię, abyś odłożył swoją tarczę, nim rozpoczniesz
lekturę. Być może dzięki temu lepiej zrozumiesz, jak komunikować się z ludźmi,
którzy są równie cyniczni i nieufni, jak ty sam. Za twoim przyzwoleniem chcielibyśmy
pokazać ci, jak wkraczać na rynek w czasach, kiedy ludzie stali się tak ostrożni, iż
nie ufają nikomu spoza wąskiego kręgu rodziny i przyjaciół. W czasach, gdy środki
przekazu podzieliły się na tak drobne odłamy, że budowanie marki ogólnokrajowej
stało się niemal niemożliwe. W czasach, w których koszty zakupu mediów i produkcji
są niebotycznie wysokie. Gdy domy handlowe są tak przeładowane rozmaitymi produktami,
iż trudno jest uzyskać miejsce na półce, by sprzedawać swój towar, lub sprawić, by
konsument dostrzegł go - nie mówiąc już o zakupie. Właśnie - jak zareklamować coś
ludziom, którzy tej reklamy sobie nie życzą?
Niektórzy z was powiedzą być może: "Po co zawracać sobie głowę?" lub:
"Skoro konsumenci czegoś nie chcą, to jaki ma sens promowanie tego na
siłę?". Tacy czytelnicy być może mają luksusowe zabezpieczenie w postaci
funduszu powierniczego i dlatego ani na chwilę nie wyłączają swojego radaru. Jednak
dla nas, specjalistów od marketingu zmuszonych do konkurowania w dzisiejszych warunkach,
ważne jest, by najpierw zrozumieć, jak bardzo cyniczni stali się ludzie - i jak bardzo
utrudnia to naszą pracę. A zatem wyłącz radar, zrezygnuj z cynicznego spojrzenia na
świat i dowiedz się, jak dotrzeć do współczesnych, nowych konsumentów!
Autorzy
Spis treści:
Prolog
Przedmowa
Rozdział pierwszy Nowy konsument
Rozdział drugi Kreacja, która omija radar
Rozdział trzeci Nowe zasady twórczej pracy
Rozdział czwarty Na językach
Rozdział piąty Strategia marki
Rozdział szósty Wykorzystanie mediów
Rozdział siódmy Jak kierować niekonwencjonalną agencją?
Rozdział ósmy Jak zbudować niebanalny zespół kreatywny?
Posłowie: Czas już, abyście znowu włączyli swoje radary!
264 strony