Seria Tajniki jest owocem wyjątkowej współpracy dziennika Financial Times z
czołowymi szkołami biznesu z całego świata. Tajniki marketingu powstały w oparciu o
artykuły, które co tydzień ukazywały się w Financial Times.
Książka zawiera omówienie podstawowych i najważniejszych zagadnień z
dziedziny marketingu, wzbogacone wieloma nowymi koncepcjami, które znajdą zrozumienie i
uznanie w oczach studentów oraz jego praktyków w XXI wieku.
Tajniki marketingu prezentują ponad 50 artykułów napisanych przez członków
kadry naukowej Kellogg Graduate School of Management, Northwestern University (Chicago),
Wharton School of the University of Pennsylvania, INSEAD pod Paryżem i London Business
School.
Połączenie odmiennych podejść - amerykańskiego i europejskiego,
prezentowanych przez znakomitych autorów, czyni tę książkę szczególnie
wartościową.
Czytelnicy znajdą tu analizy i rozwiązania szerokiego spektrum problemów - od dobrze
znanych, ale trudnych zagadnień związanych z reklamą i kształtowaniem cen, po
powodujące często zamieszanie możliwości oferowane przez nowe, elektroniczne media.
Niektóre artykuły poruszają problemy związane ze zmowami przedsiębiorstw, które są
całkiem legalne w wielu krajach, dobre i złe strony bycia pionierem na rynku, a także
kwestie etyczne, które wynikają z praktyki marketingu. Zapoznając się z treścią
książki, warto pamiętać stwierdzenie Philipa Kotlera, którego zdaniem
"większość przedsiębiorstw odnoszących sukcesy w chwili obecnej, stosuje taki
marketing swoich produktów, jakbyśmy żyli w roku 2005".
Spis rozdziałów
Wprowadzenie
1 Marketing w XXI wieku
2 Zrozumieć nabywcę
3 Analiza konkurencyjna
4 Strategia marki
5 Reklama i sprzedaż
6 Strategia wejścia na rynek i nowe technologie
7 Sprzedaż detaliczna i bezpośrednia
8 Marketing sektorów
9 Nowe media marketingowe
10 Marketing międzynarodowy
462 strony, oprawa miękka