Sprzedawcy detaliczni
działający w Internecie tacy, jak Amazon.com i eBay na zawsze zmienili oczekiwania
klientów - podobnie jak wielkie centra handlowe w latach 70. Rabaty, kupony
zniżkowe i programy rozdawania nagród już nie wystarczają. Zbudowanie lojalności
klientów, mających pod ręką nieograniczony wybór towarów, wymaga zupełnie nowych
umiejętności i pomysłowości.
Lojalność.com
przedstawia zarys tego, co nowa technologia oznacza dla specjalistów od marketingu w
każdej dziedzinie i dostarcza konkretnych, łatwych do wprowadzenia technik w celu
stworzenia oraz wdrożenia wydajnych i nastawionych na rezultaty strategii Zarządzania
Relacjami z Klientami (ang. CRM - Customer Relationship Management). Książka
pełna jest praktycznych wskazówek odnoszących się do wyszukanych analiz dotyczących
klientów i technik budowania relacji wykorzystujących najnowsze osiągnięcia
technologiczne. Pokazuje, w jaki sposób dawać klientom to, co chcą kupić, w
odróżnieniu do tego, co wy chcecie im sprzedać - oraz jak zdobyć udział w portfelu
klienta, zamiast udziału w rynku.
Łatwiej powiedzieć niż
zrobić? Lojalność.com zawiera nie tylko teorię. Konkretne historie odkrywają
strategie firm, które nauczyły się maksymalnie wykorzystywać informacje o klientach i
określać powody lojalności klientów. Dowiadujemy się, jak dawać im to wszystko przy
każdym kontakcie, czy to sprzedając towary klientom czy przedsiębiorstwom, poprzez
telefon lub Internet.
Tylko dzięki tej książce
dowiecie się:
- dlaczego nie można kupić
lojalności klientów,
- o trzech pytaniach, na
które musicie odpowiedzieć, aby marketing internetowy stał się dla was
skuteczniejszy,
- o nowych umiejętnościach,
których będą potrzebować pracownicy, żeby maksymalnie wykorzystać dzisiejsze nowe
narzędzia,
- o technikach cyfrowego
drukowania, które sprawią, że każdy egzemplarz reklamy pocztowej przemówi do adresata
- i znacznie zmniejszy koszty czterobarwnych reklam,
- o strategiach eksploracji
danych, które pomogą wam interpretować wasze dane i zwiększać zyski, dzięki
stałemu procesowi uczenia się,
- o sześciu mitach
dzisiejszego rynku osób powyżej 50-tego roku życia,
- o konkretnych strategiach,
które przygotują was na nadejście ery telewizji interaktywnej,
- o technikach telefonicznych
zmniejszających liczbę nieskutecznych rozmów w miarę, jak będziecie poznawać i
wykorzystywać wiedzę o klientach,
- o tym, jak dzisiejsi
innowatorzy wykorzystują Internet do zwiększenia ruchu w sklepach - a nie zastępowania
punktów sprzedaży detalicznej.
Ludzie nie potrzebują
wierteł. Chcą po prostu mieć dziury w ścianie.
Lester Wunderman, prezes
firmy Wunderman, Cato, Johnson
Lojalność.com pomoże
wam wyjść poza sprzedaż "dziur w ścianie", pokaże, jak wykorzystać
sprawdzone w boju techniki CRM, żeby określić szerokość, głębokość,
częstotliwość, lokalizację i wszystkie inne ważne parametry dziur, które chcą mieć
klienci. Na rynku coraz bardziej wymagających i coraz lepiej znających się na
komputerach klientów ci, którzy będą dalej sprzedawać wiertła, zamiast dziur,
ryzykują, że zostaną w tyle z szybkością uderzenia palca w klawisz klawiatury.
Dzisiejsza technologia
internetowa ułatwia i dodaje wagi bardziej niż kiedykolwiek odkryciu, czego dokładnie
pragną klienci, a następnie sprzedania im tego. Pozwólcie, aby Lojalność.com
pokazała wam, jak wykorzystać dzisiejsze możliwości Sieci, żeby dowiedzieć się o
wartościach ważnych dla indywidualnych klientów i je zrozumieć. Pokaże wam, jak
wykorzystać tę wiedzę, żeby dostarczyć korzyści, których pragną wasi klienci i
ułatwić każdemu z nich robienie z wami - i tylko z wami - interesów w miarę budowania
dochodowych i obustronnie korzystnych relacji, które przetrwają z powodzeniem w XXI
wieku.
Frederick Newell jest
prezesem międzynarodowej firmy konsultingowej Seklemian/Newell, która prowadzi strategie
marketingowe dla szerokiego spektrum specjalistów od marketingu konsumenckiego na całym
świecie. Jako jeden z dzisiejszych czołowych autorytetów w dziedzinie marketingu baz
danych, Zarządzania Relacjami z Klientami i wdrażania programów marketingowych
zorientowanych na indywidualne podejście do klienta, Newell jest również felietonistą,
redaktorem współpracującym i dyrektorem ds. redakcji w kilku krajowych i
międzynarodowych publikacjach z branży marketingowej i reklamowej. Wykłada również
gościnnie na uniwersytetach Universidad de Belgrano (Buenos Aires) i Duke University's
Fuqua School of Business. Jest członkiem Retail Advertising Hall of Fame (Galerii Sław
Reklamy Detalicznej) i autorem książki The New Rules of Marketing.
Spis treści
Przedmowa
Wstęp
Podziękowania
CZĘŚĆ PIERWSZA: ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTAMI: BUDOWANIE PODSTAW
1. Narzekania Carolyn
Dlaczego tak wiele firm jest przekonanych, że może kupić jej lojalność?
2. Uszy hipopotama
Zarządzanie Relacjami z Klientami to nie tylko technika
3. Ślepa wiara
Zmiany organizacyjne konieczne do powodzenia programu CRM
4. Cztery rzeczy, które wasi klienci chcą wam powiedzieć
Dowiedzcie się najpierw, czego naprawdę chcą wasi klienci
5. Jeśli zostanę nominowany, nie wystartuję; jeśli zostanę wybrany, nie będę
urzędował
Nie da się zbudować dochodowych relacji z każdym z waszych klientów
6. Graczami, dzięki którym się wygrywa, nie są mistrzowie indywidualnych akcji
Nie wystarczy wejść na stanowisko - trzeba jeszcze trafić w piłkę
7. Podtrzymywanie więzi z klientami
Więzi z klientami nie stają się dochodowe z dnia na dzień. Czy wiecie, gdzie jest
wasza strefa zysków?
8. "Ewaolucja" i inne niespodzianki przed nami
Decyzje demograficzne i biznesowe
Najważniejsze rady z części pierwszej
CZĘŚĆ DRUGA: WSPÓŁCZESNE NARZĘDZIA CRM: TECHNIKA, INTERNET I INNE
9. Nowe narzędzia wymagają nowych umiejętności
Jeśli masz jedynie młotek, wszystko wygląda jak gwóźdź.
10. Projekt CRM
Teraz gdy mamy już szkice robocze, jak zbudujemy dom?
11. Ale do czego się to może przydać?
Sieć World Wide Web jako narzędzie specjalistów od marketingu CRM.
12. Masz wiadomość
Wykorzystanie poczty elektronicznej do integracji wszystkich aspektów komunikacji z
klientami
13. Czy telemarketing musi być taki nachalny?
Centra telefonicznej obsługi klienta i telemarketing
14. Rzeczy, o których nie śniło się Gutenbergowi
Drukowanie na żądanie i cyfrowe przygotowanie do druku
15. Hej ha! Hej ho! Do pracy by się szło!
Modne słowo: eksploracja danych.
16. "Wszystko, co można było wynaleźć już zostało wynalezione"
Co czeka nas w nowym wieku?
17. Witajcie w nowym cyfrowym świecie
Technologia.com
e-mail.telekom.lodówka.cyfrowa
Najważniejsze rady z części drugiej
CZĘŚĆ TRZECIA: ZWYCIĘZCY.COM: APLIKACJE ŚWIATA REALNEGO
18. Czy CRM może uratować właścicieli biznesów "z betonu i cegły"?
Nie chodzi o wyłożenie na półki większego asortymentu produktów
19. Zarządzanie CRM w przypadku anonimowych klientów
Jak sprzedający towary powszechnego użytku mogą wykorzystać dziedziny CRM?
20. Ponieważ tam są pieniądze
Liderzy CRM: Instytucje finansowe uczą się wykorzystywać narzędzia do odniesienia
sukcesu.
21. Ale kim naprawdę jest wasz klient?
Marketing CRM pomiędzy przedsiębiorstwami.
22. Media budzą się do CRM
Włączyłem w biurze radio
23. Gdy odpowiednio się zatroszczycie
Więcej niż program przyznawania punktów: historia The Hallmark Gold Crown: studium
pewnego przypadku
24. Reorganizacja wykorzystująca inicjatywę CRM
Dlaczego największy sprzedawca detaliczny artykułów dla zdrowia i urody w Wielkiej
Brytanii nazywa swój program CRM największym projektem marketingowym firmy w ciągu
ostatnich dziesięciu lat: studium pewnego przypadku
25. Zaangażowanie klientów: wyrafinowane programy CRM firmy RadioShack
Rosnące zaangażowanie: studium pewnego przypadku
26. Beznadziejnie Ci oddany ... ta dam!
CRM to coś więcej niż marketing baz danych - czyny mówią więcej niż słowa.
Najważniejsze rady z części trzeciej
CZĘŚĆ CZWARTA: PRZEKSZTAŁCANIE PRODUKTÓW W USŁUGI: STRATEGIE ROZWIJAJĄCE
DIALOG PRZYNOSZĄCY ZYSK
27. Brakujące ogniwo: "produsługi"
Klienci oczekują usługi, a nie tylko towaru.
28. To kwestia stopni
Dlaczego rozwijanie strategii CRM jest procesem uczenia się
29. Dostrzeganie potęgi konsumenta
Nie chodzi po prostu o przeniesienie waszych inicjatyw do Internetu. Chodzi o to, jak
dobrze wasza firma prowadzi dialog.
30. Informacja to wiedza, wiedza to potęga, a potęga może być przerażająca
Niektórzy ludzie wierzą, że niektóre firmy mają nad nimi władzę z powodu
informacji, które gromadzą.
31. CRM i zyski: podsumowanie korzyści
Czy wiecie gdzie są wasze zyski?
Najważniejsze rady z części czwartej
Przypisy
Indeks
328 stron, B5, twarda oprawa z obwolutą