ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZAS WOLNY KONSUMENT RYNEK MARKETING


BOMBOL M. DĄBROWSKA A.

wydawnictwo: KE LIBER , rok wydania 2003, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zamiarem autorek było ukazanie najistotniejszych aspektów czasu wolnego zarówno z punktu widzenia jednostki, gospodarstwa domowego (lub rodziny), społeczeństwa, jak i wskazanie na ich powiązanie z rynkiem.

Podjęcie przez Autorki tematyki czasu wolnego w kontekście szerokich związków rynkowo-konsumenckich uważam za niezwykle trafne, użyteczne i aktualne. Można wręcz stwierdzić, że tematyka ta jest nieobecna na rynku wydawniczym. Równolegle z tą informacją konieczne jest podkreślenie, że przemiany ekonomiczno-spoleczne określane jako transformacja polskiej gospodarki stworzyły nowe odniesienia dla szeroko rozumianej kategorii czasu wolnego. (...) Temat traktuję jako ważne przedsięwzięcie naukowe, ale także istotny element edukacyjny ze względu na potrzebę uświadamiania następujących zmian w gospodarowaniu czasem wolnym i podejmowaniu w tym zakresie racjonalnych decyzji. Przyjęta przez Autorki struktura opracowania oraz koncepcja ujęcia wyraźnie zorientowana jest na atrakcyjność dla czytelników. W strukturze ujęcia tematu z natury rzeczy eksponuje się tematykę ekonomiczną. Zwraca się uwagę na czas jako dobro o ograniczonej i dostępności, podkreśla się suwerenne i możliwości wykorzystania czasu przez konsumentów, itp. Ale wszystkie te związki osadzone są w argumentacji społeczno-psychologicznej objaśniającej nie tylko możliwości i kryteria wyborów konsumenckich, ale także interpretacje syntetyczne odnoszące się do specyfiki procesów decyzyjnych konsumentów na konkretnych rynkach.(...)
Prof. dr hab. Marian Struźycki

Recenzowane opracowanie ma charakter studium teorecyczno-empirycznego przewidzianego dla studentów różnych uczelni oraz osób interesujących się problematyką rynku i konsumpcji, czy to dla celów naukowych czy biznesowych. Zdając sobie sprawę z wzrastającej roli czasu wolnego w życiu każdego współczesnego człowieka i całych społeczeństw, Autorki zamierzały ukazać najistotniejsze aspekty czasu wolnego w ich rynkowych powiązaniach. Autorkom towarzyszyło przy pisaniu tej książki przeświadczenie, iż niezbędne jest podjęcie próby kompleksowego interdyscyplinarnego rozpatrywania związków czasu wolnego z tworzącą się w naszym kraju rzeczywistością. Zasadność tego przedsięwzięcia autorskiego jest w pełni celowa, zarówno dla badań rynku i konsumpcji jak i możliwości korzystania z tej wiedzy w działalności gospodarczej.
Prof. dr Teresa Palaszewska- Reindl


Dr Anna Dąbrowska - adiunkt w Katedrze Poziomu Życia i Konsumpcji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz w Instytucie Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji. Dziekan Wydziału Zarządzanie i Marketing Wyższej Szkoły Finansów i Bankowości w Radomiu. Specjalizuje się w szeroko rozumianej problematyce rynku usług, edukacji i ochrony konsumenta. W kręgu zainteresowań naukowych znajdują się przede wszystkim zagadnienia zachowań rynkowych i marketingowych firm usługowych oraz zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych. Autorka szeregu publikacji dotyczących małych i średnich przedsiębiorstw.

Dr Małgorzata Bombol - adiunkt w Katedrze Poziomu Życia i Konsumpcji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, prodziekan Wydziału Stosunków Gospodarczych i Zarządzania Warszawskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej. Specjalizuje się w szeroko rozumianej problematyce rynkowych zachowań konsumentów. W kręgu zainteresowań naukowych znajdują się przede wszystkim zagadnienia psychospołecznych determinant procesów decyzyjnych związanych z zakupami dóbr i usług. Autorka wielu publikacji z zakresu konsumpcji i marketingu.


Spis treści

Wstęp

1 Czas wolny w naukach społecznych

1.1 Definicje czasu wolnego

1.2 Czas wolny a jednostka

1.3 Czas wolny w wymiarze społecznym

1.4 Miary czasu wolnego

1.4.1 Miary czasu
1.4.2 Miary wydatków
1.4.3 Intensywność uczestnictwa w różnorodnych formach czasu wolnego
1.4.4 Miary infrastruktury

1.5 Czas pracy

2 Procesy decyzyjne konsumentów na rynku czasu wolnego

2.1 Rynkowe ujęcie czasu wolnego

2.2 Procesy decyzyjne konsumentów - aspekt teoretyczny

2.3 Zachowanie konsumenta na rynku

2.4 Psychospołeczne determinanty zachowań konsumentów

2.5 Suwerenność konsumenta

2.6 Typy decyzji podejmowanych przez konsumentów

2.7 Proces decyzyjny konsumenta na rynku czasu wolnego - ujęcie modelowe

2.8 Specyfika procesów decyzyjnych konsumentów na rynku usług

3 Rynki usługowe związane z czasem wolnym

3.1. Handel detaliczny

3.2. Rynek usług gastronomicznych

3.2. Rynek usług turystyczno-wypoczynkowych

3.3. Rynek usług kultury

3.4. Czas wolny a media

4 Czas wolny w świetle badań empirycznych

4.1. Budżet czasu wolnego w świetle badań GUS

4.2. Czas wolny w sondażach społecznych

Literatura

197 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024