W bogatej literaturze
polskiej, dotyczącej marketingu stosunkowo najrzadziej, i to fragmentarycznie, poruszana
jest problematyka marketingu przemysłowego, zwanego też marketingiem business to
business. Recenzowana książka doskonale wpasowuje się więc w oczekiwania odbiorców
zarówno studentów, jak i praktyków gospodarczych.
Celem książki jest nie
tylko przedstawienie specyficznych cech i problemów marketingu przemysłowego, ale także
podkreślenie finansowych aspektów decyzji marketingowych, w szczególności decyzji
strategicznych.(...)
Autorka szeroko omówiła
znaczenie Internetu, jako globalnego medium, w tworzeniu promotion mix. Pokazała też
zastosowanie Internetu w planowaniu, tworzeniu produktów, ustaleniu cen, a także w
kształtowaniu kanałów dystrybucji. Opisane szczegółowo modele handlu elektronicznego
wyznaczają kierunki możliwych rozwiązań tego handlu na rynku przemysłowym.
Kompleksowe ujęcie
problematyki marketingu business to business, z uwzględnieniem nowoczesnych trendów i
koncepcji marketingowych, czyni książki bardzo użyteczna zarówno w dydaktyce związanej
z marketingiem przemysłowym, jak i w praktyce, w procesie formułowania realizacji
skutecznych strategii marketingowych.
prof. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska
Spis treści
Cześć I Istota, specyfika,
segmentacja, badania marketingu B2B
1. Istota i definiowanie
marketingu biznes to biznes
2. Czynniki specyficzne dla marketingu biznes to biznes
3. Typologia produktów przemysłowych
4. Segmentacja rynku biznes to biznes
5. System Informacji Marketingowej - podsystemy, funkcje
6. Metody i techniki badań w marketingu B to B
7. Metody mierzenia pobytu w marketingu B to B
Cześć II Instrumenty
marketingu B to B
8. Strategie stosowane w
marketingu B to B
9. Zarządzanie produktem
10. Analiza portfelowe stosowane w marketingu B to B
11. Zarządzanie procesami cenowymi w marketingu B to B
12. Zarządzanie komunikacją
13. Euromarketing B to B
14. E-marketing B to B
222 strony