We współczesnej gospodarce
rynkowej konsument odgrywa bardzo ważną rolę. To on swoimi decyzjami potwierdza lub
podważa zasadność przyjętych kierunków działania przedsiębiorstw i w znacznym
stopniu określa ich siłę ekonomiczną. Zamierzeniem autorów książki było
kompleksowe ukazanie złożonej problematyki związanej z konsumentem, jego miejscem w
układzie rynkowym oraz kształtowaniem się rynkowych zachowań konsumentów. Atutem tej
książki jest zaprezentowanie problematyki zachowań konsumentów w ujęciu modelowym. W
pracy przedstawiono wiele nowych zagadnień związanych z modelowaniem zachowań konsumentów
na rynku, a także proces budowy modeli na wybranych rynkach i sposoby ich praktycznego
wykorzystania. Należy podkreślić, iż książka ta ukazuje konsumenta zarówno jako
obiekt, którego decyzje są kształtowane przez rynek, jak i również jako jednostkę
aktywnie kształtującą swoje otoczenie. Problematyka związana z konsumentem i jego
rynkowymi zachowaniami została tak dobrana, aby sprzyjała przydatności książki dla
badaczy tego problemu, osób zajmujących się programowaniem zjawisk rynkowych, studentów
oraz praktyków, w szczególności pracowników działów marketingowych w firmach,
agencji badań rynku czy też agencji reklamowych.
W publikacji:
Konsument i jego zachowania
na rynku
- Konsument indywidualny
jako podmiot rynku
- Zachowania konsumentów indywidualnych na rynku
- Podstawy źródłowe i metody badania zachowań konsumentów na rynku
Modele zachowań konsumentów
na rynku
- Teoretyczne i metodyczne
aspekty budowy modeli zachowań konsumentów
- Charakterystyka rynkowych zachowań konsumentów wg modelu EBK
Wykorzystanie wiedzy o
konsumencie i jego zachowaniach w praktyce
- Aktywne kształtowanie
zachowań konsumentów w praktyce gospodarczej
- Zachowania konsumentów na wybranych rynkach - ujęcia modelowe
278 stron, miękka oprawa