Sprzedaż osobista jest instrumentem systemu komunikowania się
przedsiębiorstwa z rynkiem oraz wspierania sprzedaży, związanym z bezpośrednimi
kontaktami sprzedawcy z nabywcą.
Zakres sprzedaży osobistej w marketingu jest bardzo szeroki, dotyczy bowiem wszystkich
form bezpośrednich, interpersonalnych kontaktów na wszystkich szczeblach dystrybucji.
Zainteresowanie tą formą promocji jest coraz większe, o czym świadczą ciągle
powiększające się działy handlowe przedsiębiorstw. Firmy potrzebują bowiem
pracowników, którzy pomogą im zwiększać dochody. Z tego powodu zawód sprzedawcy
(handlowca, akwizytora, przedstawiciela czy reprezentanta handlowego) stał się jednym z
najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych współcześnie zawodów i jak podają
analitycy, tendencja ta będzie utrzymywać się w przyszłości. W większości
podręczników dotyczących marketingu w dalszym ciągu trudno znaleźć informacje
dotyczące technik sprzedaży osobistej. Rynek księgarski dysponuje jednak
różnorodnością publikacji dotyczących obsługi klienta i sprzedaży. Najczęściej
jest to przetłumaczona na język polski zagraniczna literatura typu poradnikowego.
Intencją tej książki jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie
spojrzenie na wykorzystywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej.
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na kierunkach
marketingu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za zarządzanie sprzedażą
osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu sprzedawców oraz trenerów zajmujących
się szkoleniami z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta.
215 stron, B5, oprawa miękka