ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 189.00 179,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BILLBOARD! REKLAMA OTWARTEJ PRZESTRZENI


BERNSTEIN D.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 189.00 Twoja cena  179,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Reklama w otwartej przestrzeni to jedna z najstarszych i najbardziej zrozumiałych form informowania. Komercyjne komunikaty są wszechobecne - począwszy od rzymskich tablic na murach po dzisiejsze olbrzymie ekrany wideo i laserowe projekcje na Times Square czy Piccadilly Circus.

Książka analizuje to dynamiczne, ekscytujące medium, którego historia pozostaje w dużej mierze nieudokumentowana i środowisko, w którym jest prezentowana. Daje świadectwo sztuce i geniuszowi dyrektorów artystycznych i copywriterów, którzy poddają pomysły i tworzą przedmioty sztuki w wielkich formatach: na billboardach, karoseriach autobusów, pudłach ciężarówek, wagonach pociągów, budkach telefonicznych, taksówkach czy samolotach.

Reklama zewnętrzna to najtrudniejsze medium, "narażone" na bezustanną ekspozycję. "Poradź sobie z przełożeniem założeń kampanii na plakat, a możesz mieć pewność, że twoja artystyczna wizja sprawdzi się we wszystkich innych mediach" - twierdzą znawcy branży reklamowej. Dzisiejsi twórcy projektują plakaty w wielkich formatach, a mimo to podlegają tym samym ograniczeniom co dawni twórcy, operujący znacznie mniejszymi płaszczyznami. Plakat oddziałuje w środowisku miasta, to jego jedyny kontekst i w przeciwieństwie do reklam prasowych czy telewizyjnych nic go nie wspomaga. I dlatego jedna z jego naczelnych zasad, sformułowana przez Abrama Gamesa brzmi: "maksimum znaczenia przy minimum środków wyrazu".

Billboard! Reklama otwartej przestrzeni to nieoceniona książka dla twórców reklamy i wszystkich innych związanych zawodowo z tą branżą. Opisuje jak powstawała "komercyjna sztuka" i jak przebiega jej rozwój jako dyscypliny sztuki i gałęzi przemysłu zarazem. Pokazuje jaką rolę pełni we współczesnym świecie, podając przykłady przeprowadzonych z sukcesem kampanii reklamowych. W poszczególnych rozdziałach zostały omówione tak różnorodne tematy, jak:

- "reguły" tworzenia plakatu i specyfika reklamy zewnętrznej;

- budowanie i utrwalanie tożsamości marki;

- współdziałanie tekstu i obrazu;

- rola żartu i kalamburu stylistycznego;

- przyszłość plakatu w dobie kampanii multimedialnych.

Opinia o książce:

Wyjątkowe dzieło. Z rodzaju "Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o plakacie, ale nie zdążyliście się dowiedzieć, zbyt zajęci produkowaniem spotów dla telewizji". Bernstein zna plakat i rozumie go. Zna reklamę i rozumie ją. I umie to przekazać z imponującą precyzją i olśniewającą lekkością.
(Campaign)


David Bernstein jest tak stary jak Myszka Miki.

Po studiach w Oxfordzie trafił do reklamy. Był copywriterem, producentem telewizyjnym, a następnie dyrektorem kreatywnym w trzech międzynarodowych agencjach: McCann Ericsson, Garland-Compton (późniejsza Saatchi) i Ogilvy and Mather. Założyciel nowatorskiej agencji consultingowej The Creative Business, która wypracowywała kreatywne rozwiązania, zarówno reklamowe jak i pozareklamowe, różnych problemów firm w komunikacji marketingowej. Lista klientów tej agencji została określona przez "Evening Standard" jako "who's who" brytyjskiego marketingu.

Obecnie Bernstein jest partnerem zarządzającym w firmie Kelland Communication Management, zajmującej się consultingiem w dziedzinie komunikacji korporacyjnej, wewnętrznej i zewnętrznej. Firma ta prowadzi również seminaria na temat kreatywności i zajęcia z doskonalenia umiejętności prezentacji.

Autor siedmiu książek na temat reklamy, marketingu, komunikacji korporacyjnej, prezentacji, otoczenia, plakatu oraz ewakuacji w czasie II wojny światowej.

Od czasu do czasu Bernstein występuje w roli dziennikarza radiowego, komentatora, wykładowcy (wygłosił pierwsze przemówienie w operze w Sydney na trzy dni przed jej oficjalnym otwarciem), pisarza, producenta i prezentera podczas branżowych konferencji.

Były prezes Advertising Creative Circle, były przewodniczący St Martins School of Art., obecny przewodniczący History of Advertising Trust, członek Royal Society of Arts. Regularnie ćwiczy na siłowni, lubi spacery, trzykrotnie uczestniczył w biegu maratońskim w Londynie. Lubi teatr i operę. Pasjonuje się piłką nożną.

Zdobywca Macintosh Medal - prestiżowej nagrody branży reklamowej. Wielokrotny wykładowca, doradca, przewodniczący i prezes rozmaitych instytucji, tak naukowych, jak i dobroczynnych. Od czterech lat i obecnie felietonista piszący dla pisma "Design Week".

Jako dramaturg nie odniósł sukcesu - wyróżnił się tym, że jedna z jego sztuk telewizyjnych została przerwana przez jego własną reklamę.

Ożeniony z projektantką, nauczycielką i działaczką społeczną (nie jest to przykład bigamii, ale jedna i ta sama cudowna dama). Mają troje dorosłych dzieci, troje wnucząt i dom wakacyjny we Francji.


Spis treści

Wstęp

Sztuka a reklama

Rozwój

Reguły rządzące plakatem

Twórcze wyzwanie

Siła reklamy zewnętrznej

Obrazy i słowa

Marka a klient

Nie tylko billboard

Przyszłość

Postscriptum

Aneks

240 stron, format: 24,5x29 cm, oprawa: miękka+skrzydełka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024