ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.50 48,93   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KANAŁY DYSTRYBUCJI KSZTAŁTOWANIE RELACJI


SPYRA Z.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2008, wydanie II

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej problematyki Autor trafnie dobiera przykłady oraz umiejętnie wykorzystuje możliwości graficznego przedstawienia wielu zjawisk i zależności. W kwestiach dotyczących badania relacji krajowych dostawców z zagranicznymi sieciami handlowymi zachowuje dystans i obiektywizm w sposób wyważony przedstawiając złożoną i wielopłaszczyznową diagnozę obecnego stanu i uwarunkowań, a.także perspektywy i kierunki zmian.

Książka powinna zainteresować praktyków szukających możliwości pogłębienia swojej wiedzy, w tym przede wszystkim specjalistów z dziedziny dystrybucji, menedżerów przedsiębiorstw handlowych krajowych i zagranicznych oraz menedżerów producentów - dostawców odpowiedzialnych za kształtowanie relacji z międzynarodowymi i krajowymi sieciami handlowymi.


Spis treści

Wprowadzenie.

Rozdział l Istota kanałów dystrybucji we współczesnej gospodarce .

1.1. Funkcje i charakter kanałów dystrybucji w zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

1.2. Podmioty kanałów dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych

1.2.1. Producent jako podmiot kanału dystrybucji.

1.2.2. Przedsiębiorstwo handlowe jako podmiot kanału dystrybucji

1.3. Dobór partnerów do współpracy w kanale dystrybucji.

1.3.1. Optyka producenta .

1.3.2. Optyka przedsiębiorstwa handlowego .

1.4. Podstawowe problemy decyzyjne w sferze dystrybucji .

Rozdział 2 Determinanty i typy relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji

2.1. Istota relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji.

2.2. Współdziałanie podmiotów w kanale dystrybucji - pojęcie, cechy, zasady 

2.2.1. Modele współdziałania podmiotów w kanałach dystrybucji

2.3. Konflikty między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji

2.3.1. Rozwiązywanie konfliktów w kanale dystrybucji. .

2.4. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój współdziałania podmiotów w kanale dystrybucji

2.5. Ewolucja relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji

2.6. Współczesne tendencje w kształtowaniu relacji między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji.

Rozdział 3 Metodyka badań relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji. .

3.1. Relacje międzyorganizacyjne w kanale dystrybucji jako obiekt badań

3.2. Aspekty i dylematy metodyczne badania relacji między podmiotami w kanałach dystrybucji

3.3. Modele przydatne do badania uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji .

3.4. Mierniki procesu współdziałania podmiotów w kanale dystrybucji. .

Rozdział 4 Handel detaliczny w systemie dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce

4.1. Znaczenie sektora handlu w Polsce i w wybranych krajach europejskich.

4.2. Zagraniczne sieci handlowe w polskim systemie dystrybucji

4.2.1. Zagraniczna sieć handlowa - próba definicji pojęcia. .

4.2.2. Strategie wejścia zagranicznych sieci handlowych na polski rynek.

4.2.3. Podmioty zagraniczne działające w Polsce według form handlu detalicznego .

4.3. Instrumenty marketingowego oddziaływania zagranicznych sieci handlowych na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce .

4.4. Marki własne w strategiach marketingowych zagranicznych sieci handlowych.

4.4. l. Polityka marki w zagranicznych sieciach handlowych. .

4.4.2. Kategorie marek własnych zagranicznych sieci handlowych rozwijane w Polsce .

4.4.3. Marketingowe wyróżniki polityki marek własnych zagranicznyc sieci handlowych w Polsce .

4.4.4. Znaczenie marek własnych zagranicznych sieci handlowych na wybranych rynkach produktowych w Polsce .

4.4.5. Pozycjonowanie cenowe marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce .

4.4.6. Perspektywy rozwoju marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce .

4.5. Podstawowe cele zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce .

4.6. Współczesne przemiany i trendy w systemie dystrybucji międzynarodowej

Rozdział 5 Relacje między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce w świetle badań .

5 l Przebieg badań bezpośrednich i charakterystyka prób badawczych 

5 2. Motywy współdziałania krajowych dostawców z zagranicznymi

sieciami handlowymi na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce

5.3. Ocena warunków współpracy krajowych producentów - dostawców i zagranicznych sieci handlowych w kanale dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych

5.4. Identyfikacja pól konfliktów w kanale dystrybucji krajowy dostawca - zagraniczna sieć handlowa na rynku produktów konsumpcyjnych. .

5.5. Pozytywne i negatywne aspekty współpracy w sferze dystrybucji z zagranicznymi sieciami handlowymi w opinii krajowych dostawców .

5.6. Relacje zagranicznych sieci handlowych i krajowych producentów - dostawców marek własnych w świetle badań

5.7. Perspektywy rozwoju procesu współdziałania krajowych dostawców i zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji produktów konsumpcyjnych - prognoza procesu do 2010 r.

Zakończenie.

Bibliografia.

279 stron, miękka oprawa

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025