ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKACJA POLITYCZNA KONCEPCJE TEORETYCZNE I WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNY


SCHULZ W.

wydawnictwo: WYD. UNIW. JAGIELL. , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 33.00 Twoja cena  31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komunikacja polityczna. Koncepcje teoretyczne i wyniki badań empirycznych na temat mediów masowych w polityce jest przykładem pracy niezwykle rzetelnie syntetyzującej ogromny już dzisiaj dorobek rozważań teoretycznych i badań empirycznych, podejmowanych w obszarze tej dyscypliny naukowej. Dzięki temu pozycja ta cieszy się ogromnym uznaniem i weszła już do kanonu literatury fachowej.

Jest zalecana studentom i wykładowcom takich kierunków, jak nauki polityczne, komunikacja społeczna, socjologia, dziennikarstwo, marketing polityczny, a także wszystkim, którzy po prostu interesują się jakością wzajemnych relacji polityki i komunikacji, w tym komunikacji masowej, dokonującej się za pośrednictwem i przy udziale środków masowego przekazu.


Prof. dr hab. Winfried Schulz (ur. 1938) jest wybitnym znawca zagadnień komunikacji politycznej. Karierę naukową rozpoczął od studiów w zakresie nauk społecznych na uniwersytetach w Monachium, Berlinie i Moguncji. Jest jednym z uczniów i naukowych spadkobierców Elisabeth Noelle-Neumann, żyjącej legendy niemieckiej nauki o komunikowaniu. W latach 1972-1975 pracował jako młodszy profesor na uniwersytecie w Moguncji. Następnie przebywał w Research Fellow University of California w Berkeley. W 1977 r. objął stanowisko profesora na uniwersytecie w Monastyrze, a sześć lat później został szefem Katedry Nauki o Komunikowaniu i Politologii Uniwersytetu w Erlangen-Norymberdze. W 2003 r. odszedł na zasłużoną emeryturę. W kontaktach bezpośrednich daje się poznać jako osoba skromna, bardzo życzliwa i obdarzona niezwykłym poczuciem humoru.

Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień komunikacji politycznej, analiz kampanii wyborczych i informacyjnych, oddziaływania mediów, metodologii badań w zakresie nauki o komunikowaniu i medioznawstwa. Jest autorem licznych publikacji, cieszących się ogromnym uznaniem w środowisku naukowym, nie tylko Niemiec (od lat jest współpracownikiem "Zeszytów prasoznawczych" wydawanych przez Ośrodek Bada Prasoznawczych UJ).

 


Spis treści:

Spis rysunków Spis tabel

1 Wprowadzenie

2 Ekspansja mediów masowych i sposób korzystania z ich przekazu

3 Relacje między mediami a polityką
3.1 Koncepcja zależności versus koncepcja instrumentalizacji
3.2 Podejście funkcjonalne i przyczynowe
3.3 Model antagonistyczny
3.4 Model input-output
3.5 Modele procesu komunikowania

4 Pierwotne funkcje polityczne mediów masowych
4.1 Proces przetwarzania informacji przez media
4.2 Media masowe a rzeczywistość
4.3 Wpływy na produkcję wiadomości
4.3.1 Przekonania dziennikarzy i ich orientacje polityczne
4.3.2 Ograniczenia w produkcji wiadomości
4.3.3 Kryteria selekcji
4.3.4 Wydarzenie a informacja
4.4 Powstawanie sfery publicznej
4.4.1 Sfera publiczna i opinia publiczna
4.4.2 Medialna sfera publiczna
4.4.3 Dostęp do sfery publicznej

5 Media masowe w procesach politycznych
5.1 Socjalizacja polityczna poprzez media masowe
5.1.1 Korzystanie z medialnych przekazów politycznych
5.1.2 Korzystanie z przekazów mediów a wiedza polityczna
5.1.3 Media masowe a kultura polityczna
5.1.4 Skutki transformacji systemu medialnego
5.2 Percepcja problemów politycznych
5.2.1 Agenda-setting oraz agenda-building
5.2.2 Hierarchia wiadomości a percepcja polityki
5.3 Media masowe w kampanii wyborczej
5.3.1 Komunikacja i partycypacja polityczna
5.3.2 Badania Erie Country i ich legenda
5.3.3 Telewizja - zamaskowany słoń
5.3.4 Amerykanizacja kampanii
5.3.5 Im więcej mediów, tym więcej wyborców nielojalnych
5.3.6 Kto określa agendę tematów?
5.3.7 Obecność w przekazach mediów i wizerunek kandydata
5.4 Pośredniczenie i zarządzanie w polityce
5.4.1 Polityka informacyjna, public relations, kampanie
5.4.2 Wpływ politycznego PR na dziennikarstwo


244 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024