Nadchodzi koniec marketingu z udziałem natrętnych naciągaczy!
Wszyscy rozmawiamy o produktach. Każdego dnia opowiadamy komuś o wyższości naszego
samochodu (marki x) nad autem kuzyna (marki y), o smaku ulubionego piwa lub jakości
usług firmy remontowej. W tym mechanizmie nie chodzi wcale o to, że mamy zamiar
przekazywać komunikaty marketingowe, lecz o to, że lubimy snuć opowieści o tym, czego
używamy - historie oparte na własnych i cudzych doświadczeniach. To jest właśnie
fenomen marketingu międzyludzkiego typu z ust do ust.
Autorzy książki, opierając się na praktycznych doświadczeniach i dogłębnych
analizach, pokazują, jakie procesy zachodzą w zupełnie nowych relacjach z klientami.
Wskazują także, w jaki sposób można je wykorzystać. Udowadniają, że reklama z ust
do ust ma największą siłę oddziaływania, gdy uprawiają ją zwykli ludzie. Nie
eksperci, kreatorzy trendów czy liderzy opinii, ale znajomi z pracy lub bliscy. Przecież
często właśnie sąsiad lub przyjaciel ma większy wpływ na naszą decyzję o
obejrzeniu konkretnego filmu niż najlepszy krytyk.
- Dlaczego ludzie nie chcą rozmawiać?
- Jak skłonić ich do rozmowy?
- Jak zapewnić sobie pozytywną reklamę z ust do ust, nie uciekając się do oszustw i
płatnej współpracy?
- Kiedy negatywna reklama z ust do ust może być korzystna dla Twojej marki?
- Jakie bodźce skłaniają ludzi do mówienia o ulubionych rzeczach nawet zupełnie obcym
osobom?
Dave Balter jest założycielem oraz dyrektorem generalnym BzzAgent,
agencji przecierającej szlaki w dziedzinie marketingu z ust do ust. Jego firma gościła
na łamach magazynów Forbes i Fast Company, a magazyn New York Timesa poświęcił jej
główny artykuł w jednym ze swoich wydań.
John Butman jest autorem i współautorem wielu książek. Pracował
również jako ekspert do spraw strategii medialnych i komunikacyjnych w firmach oraz
organizacjach non profit w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Spis treści
Wprowadzenie. Witaj w świecie poczty pantoflowej
Bardo - Twój przeciętny, unikalny konsument
1. Kto rozmawia o produktach i dlaczego?
Andie, agresywna pracowniczka branży marketingowej
2. Word-of-mouth to nie marketing szeptany
Dzień wprowadzenia SP na rynek
3. Jak rozprzestrzenia się WOM?
Kto jest Twoim ekspertem?
4. Mit ludzi wpływowych
Przyjęcie z grillem
5. Gawędy WOM
Rysa na SuperPerfekcie
6. Niezwykła wartość negatywnych opinii
Bardo - oddany klient
7. Co dalej z WOM?
Podsumowanie
Głęboko w ulu: dodatkowe raporty BzzAgentów
Podziękowania
Skorowidz
220 stron, twarda oprawa