Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeśli siedzisz wysoko lub planujesz, że
wysoko zasiądziesz, przygotuj sobie boisko, abyś mógł się po nim bezpiecznie
poruszać i wiedzieć, gdzie jest bramka, do której grasz.
SZTUKA KOCHANIA KLIENTA mówi o praktyce zarządzania firmą. Niewiele
tu teorii, wiele natomiast przykładów z praktyki, trochę złośliwości, trochę żartów
i dużo wskazówek praktycznych.
To książka dla tych, których celem jest biznes skuteczny, etyczny i efektywny pod
względem kosztów, którzy ciężko pracują na markę swojej firmy, a nie tylko na
zdobycie certyfikatu jakości i którym zależy, by klienci i pracownicy stali się tej
firmy ambasadorami.
SZTUKA KOCHANIA KLIENTA nie jest podręcznikiem dla studentów, chyba że...
studiują w soboty i niedziele, a w dni powszednie chodzą do roboty. Ci bowiem
znają realia biznesu i tym łatwiej skonfrontują rzeczywistość z wizją nowych
możliwości. Czytelnik z pewną dawką zdrowego rozsądku i odrobiną fantazji jest moim
wymarzonym odbiorcą.
Anna Tiuryn
W czasach, gdy produkty i usługi stały się do siebie bardzo podobne, a konkurencja
na rynku gwałtownie rośnie, najważniejsza staje się jakość oraz marka. Książka, którą
trzymasz w ręku to lektura obowiązkowa dla wszystkich menedżerów - a szczególnie
szefów firm - którzy znajdą w niej bezcenne rady jak uporządkować procedury, ocenić
(i docenić!) pracowników oraz zidentyfikować rzeczywiste potrzeby klientów.
Zaproponowany przez autorkę najprostszy model jakości w praktyce daje podstawę do
osiągnięcia sukcesu w każdym biznesie. Jego zastosowanie, zarówno w małych firmach,
jak i w wielkich korporacjach, umożliwia jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie
narzędzi marketingowych dla budowania marki i zwiększenia sprzedaży. Stosując go w
praktyce osiągniesz podstawowe zadanie marketingu: zaspokoisz potrzeby klienta z zyskiem
dla siebie...
Grzegorz Kiszluk
Redaktor Naczelny Magazynu Marketingu i Sprzedaży BRIEF
Spis treści
1. Dlaczego napisałam tę książkę?
Zawsze chciałam, ale się trochę bałam. Teraz się do swego strachu przyzwyczaiłam
2. O jakości
Historycznie czyli od Układu Warszawskiego do schyłku (?) III RP
Z uczuciem czyli o miłości do jakości i jakości miłości (do klienta)
Frywolnie czyli bez cenzury
Politycznie czyli o oczywistych analogiach, które widzimy i których nie lubimy
Po kupiecku czyli nie dla wszystkich i nie za wszelką cenę. Biznes to biznes
Filozoficznie czyli dość formalnie, ale warto o tym wiedzieć
3. Szefa rachunek sumienia - zarządzanie bez ściemniania
4. Procesy troszkę wbrew strukturze... ?
Dlaczego procesy?
Dodaj wartości, bo w przeciwnym razie szkoda fatygi - wykonasz kawał dobrej, nikomu
niepotrzebnej roboty
Procesy kluczowe, aby nie przesadzić z liczbą priorytetów w biznesie
Mapy procesów pomagają zobaczyć i zrozumieć więcej
Procesy pod kontrolą - to o czym zawsze marzymy i rzadko dostajemy
Standardy procesów, czyli jak mógłby wyglądać świat przyjaznych liczb
Sposób pomiaru - liczby mogą kłamać, ale mogą też opisywać rzeczywistość i
pomóc ją zmienić na lepsze
5. Pracownicy - istoty wrażliwe zwane przez niektórych zasobami ludzkimi
Kultura firmy, czyli gdy człowiek z ulicy oddaje kawałek swego życia w ręce
pracodawcy
Czy wiem z kim mam do czynienia? Poważna psychozabawa pomaga wybierać
najodpowiedniejszych
Pracownik ambasador to marzenie. Szanse spełnienia marzenia można zwiększyć
Egzystencjalizm pracowniczy. Człowiek lubi wiedzieć jakie efekty przynosi i na co ma
wpływ jego praca
Bloody Apprisal - oceniaj bez zniszczeń i demotywacji; nie każdy pragnie awansu w
hierarchii. Ludzie mają różne marzenia, noszą płaszcze wiatrem podszyte..., marne
grosze mają w kieszeniach, odkrywają karty zakryte. I ja mam swój intymny, mały świat...
6. Klienci - skąd się biorą i czego od nas chcą
Jakość klientów to brutalna prawda o naszym target market
Badanie satysfakcji mówi nam wiele, gdy słuchamy, a nie tylko słyszymy; klienci
lojalni - nasi ambasadorzy, klienci uchodźcy, klienci pyskacze, klienci szantażyści;
gdy klient głosuje "nogami" i idzie do konkurencji
Reklamacje - chwila prawdy, twarzą w twarz, oko w oko, ucho w ucho, mailem w klienta
Utrata klienta na ogół jest stratą, ale czasami... może to i lepiej?
7. Jakość w praktyce, czyli ewolucja tytularnej funkcji dyrektora do
systemowego rozwiązania, zorientowanego na klienta. Dla zdeterminowanych
8. Doświadczenia z wdrożenia - to prawie studium przypadku i trochę o tym,
jak parafrazując Wyspiańskiego, rzeczywistość czasami "skrzeczy"
9. Krótkie porównanie z innymi modelami, czyli nic nie ma prawa się
zmarnować
Bibliografia
176 stron, A5, twarda oprawa